100 yılın komplosunu teğet geçtiler

100 yılın komplosunu teğet geçtiler.16517
  • Giriş : 14.06.2009 / 09:40:00

Genelkurmay'da hazırlandığı belirtilen hükümet ve Gülen'e yönelik büyük komplo, toplumu derinden sarstı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Ancak bazı gazeteler olayı adeta görmezden geldi. Milliyet gazetesi dışında Doğan Grubu gazetelerinin hiçbiri, belgelerin içeriğini yayınlamadı.

Haberi, 'Genelkurmay İletişim Daire Başkanı Tuğgeneral Metin Gürak'ın haftalık basın toplantısında ele aldığı bir konu' olarak işledi. Vatan Gazetesi Başyazarı Güngör Mengi, belgenin içeriğinden ziyade, ordunun içinden nasıl sızdığına odaklandı. Devrimci Karargah Örgütü soruşturması kapsamında internet editörü halen tutuklu bulunan Vatan Gazetesi, haberi 'Garip bir şeyler oluyor' başlığıyla gördü. İç sayfada 'Ankara'yı karıştıran yayın yasağı' başlığını kullanan Vatan, hazırlanan komplonun mağduru olan Fethullah Gülen'i, tersine bir tavırla 'istihbarat meraklısı' bir şüpheliymiş gibi gösterdi. Gülen'in özellikle Hizbullah'ın Güneydoğu'daki planlarına yönelik açıklamalarını çarpıtan Vatan, belgelerin yazıldığı tarih ile Gülen'in yaptığı konuşmanın nisan ayına denk gelmesinin tesadüf olmadığını ima etti. Yayın yasağı gerekçesiyle belgelerin içeriğine girmeyen Vatan, Ergenekon tutuklusu Serdar Öztürk'ün avukatı Demet Reçber'in, "Belgeler büroya başkaları tarafından konuldu." şeklindeki sözlerine geniş yer ayırmaktan kaçınmadı.

PLANI DEĞİL, YAYIN YASAĞINI YAZDILAR

Hürriyet, insanların evlerine önce silah, mühimmat koyup sonra baskın yapmayı öngören komployu, 'Genelkurmay: Plan haber soruşturuluyor' başlığıyla birinci sayfadan küçük olarak gördü. Planın ne olduğuna iç sayfalarda birkaç satırla değindi. Hürriyet, planın içeriği ve avukat Hasan Gürbüz'ün açıklamasına eşit miktarda yer verdi. Avukatın şu cümlelerini yayınladı: "Önümüzdeki günlerde görevli subayların hatta generallerin gözaltına alınmasına altyapı oluşturmak için cemaatçi yapılanma, belgeleri müvekkilimin bürosuna koydu." Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök ise köşe yazısında söz konusu belgeyi 'yeni bir andıç' olarak nitelendirdi. Ardından şu ifadeleri kullandı: "Bu eylem planını hazırlamak suç. Sızdırılmasına mani olamamak ise bir başka açıdan feci. Eğer bu belge gerçekse; insan soruyor: "Hâlâ mı ders almadınız?" Amaçları, AKP hükümetini ve Fethullah Gülen'i yıpratmak. Yani alenen suç... Bu sırları saklayamayan bir Ordu, askerî sırları nasıl saklayabilir? Tabii bir de Bülent Arınç'ın sözleri: "İyi ki bu komutanlarla büyük bir savaşa girmemişiz." Biliyorum çok ağır bir söz ama, ne yazık ki insanın aklına takılıyor."

Milliyet yazarı Güneri Cıvaoğlu ise içerikten ziyade belgenin neden servis edildiğini sorgulayarak, "Gerçek ya da düzmece... Bu belgeyi kimler servis etti? Ve niçin? Birileri düğmeyi çevirip ışığı yaktı ama aslında amaç başka bir ışığı karartmak." dedi. Milliyet, birinci sayfadan küçük gördüğü olayı, iç sayfalarda büyütme yoluna giderek, Doğan Grubu içinde olayın içeriğini veren tek gazete oldu.

HASAN CEMAL: ERDOĞAN, DÜĞÜMÜ ÇÖZMELİ

Milliyet yazarı Hasan Cemal ise olayın içeriğine eğildi. Yazısında demokrasi vurgusu yaptı ve şöyle devam etti: "Yeni bir andıçla karşı karşıyayız. İçler acısı bir belge. Dileriz bu konuya Erdoğan hükümeti eğilir, yargı harekete geçer, medya gereğini yapar. Yoksa bu ülkede demokrasi de, hukukun üstünlüğü de lafta kalmaya devam eder."

Posta gazetesi ise komployu, 'İrticayı bitirme planına soruşturma ve yayın yasağı' başlığıyla gördü. Genelkurmay'ın açıklaması doğrultusunda yayın yapan Posta, içeriğe dair bilgi vermedi. Radikal de, haberi Genelkurmay penceresinden gördü. 'Yalanlama yok' diyen Radikal, belgenin 'sızdırılması' üzerine odaklandı. 'Artık hiçbir şey gizli kalmayacak' sloganıyla yayın hayatına başlayan HaberTürk de, içeriği pas geçti. 'Genelkurmay'dan kim sızdırdı soruşturması' başlığını atan gazete, planın içeriğindeki önemli noktaları görmezden gelirken, şu cümlelere dikkat çekti: "Planda 'Ergenekon adı altında TSK'ya büyük emeği geçmiş emekli ve muvazzaf askerî personel yersiz ithamlarla lekelenmektedir.' ifadesi de yer alıyor."

Akşam gazetesi, planın içeriğine dair bilgi vermezken, Cumhuriyet 'Yeni bir eylem planı' üst başlığını kullandı. Haberi birinci sayfasından duyuran gazete, yayın yasağı ve bürosunda belgeler ele geçirilen Serdar Öztürk'ün açıklamalarına da yer verdi.

Dört gazete planı manşetten gördü

Zaman, Sabah, Star ve Bugün gazeteleri, vahim planı manşetten gördü. Sabah gazetesi, "TSK'da derin soruşturma" başlığını kullandı. Köşe yazısında bu konuyu işleyen Emre Aköz, "Genelkurmay Başkanı kim olursa olsun benzeri çalışmalar yapılıyor. Belli ki bu, kurum kültürü olmuş." dedi. Nazlı Ilıcak, 'Kara propaganda' başlıklı yazısında şu ifadelere yer verdi: "Nedir bu Fethullah Gülen düşmanlığı, anlamak mümkün değil. Yargılandı, beraat etti, gene de peşini bırakmıyorlar..."

'İnanılmaz plan Ergenekon 2009' manşetini atan Star, habere geniş yer ayırdı. Planın ayrıntılarını okuyucuyla paylaştı. Köşesinde konuyu işleyen Ergun Babahan, planı 'belgeli Ergenekon' diye nitelendirdi. Olayı bütün yönleriyle ele alan Bugün gazetesi, haberi 'Ergenekon'un kalleş planı' başlığıyla manşete taşıdı. Genel Yayın Yönetmeni Erhan Başyurt, "Ergenekon'un kirli planı bu kez tutmayacak." ifadesini kullandı. Yeni Şafak ise haberi verirken magazinsel unsurları ihmal etmedi. Polat Alemdar fotoğrafını yan manşete koyan gazete, eylem planında yer alan 'Kurtlar Vadisi dizisinin imajı zedelenmeli' ayrıntısına dikkat çekti. Fehmi Koru, köşesinde şu ifadeleri kullandı: "Bu bir cunta faaliyeti midir, yoksa tepeden verilen emirlerle yerine getirilen bir görevin ifası mı? İki durum da kötüdür, ikisi de birbirinden daha kötü."

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*