5 öğrenci hastanelik oldu

  • Giriş : 07.07.2006 / 00:00:00

Karma aşı yapılan 5 öğrenci hastaneye kaldırıldı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Çocukları ailesi, aşıyı yapan sağlık görevlileri hakkında şikayetçi olduklarını belirtti.
Edinilen bilgiye göre, 15 Kasım 2005 tarihinde Kınalıada İlköğretim Okulu'nda okuyan öğrencilerden 8'ine Kınalıada Sağlık Ocağı'nda görevli Fatma Batman tarafından sağ kollarından karma aşı yapıldı. Aşı yapılan 8 öğrenciden 5'inin kolunda geçen süre içerisinde kızarıklıklar oluşmaya başladı. Bir süre sonra çocukların aşı yerlerinde yumurta büyüklüğünde ödem oluşması üzerine çocukların aileleri paniğe kapılarak hastanelere koştu. Büyükada Devlet Hastanesi'ne çocuklarını götüren ailelere doktorlar, karma aşının bu tür yan etkilerinin olabileceğini, zamanla düzeleceğini söyleyerek evlerine gönderdi.

Kızarıklıkların artması ve ödemlerin büyümesi üzerine aileler, çocuklarını yeniden hastaneye götürdü. Yapılan muayeneler sonucunda 2 öğrencinin kolunda oluşan ödem ameliyatla alınırken, diğer 3 çocuğun kolunda oluşan ödem ise emme yöntemiyle çekilerek temizlendi. Korkuya kapılan öğrencilerin aileleri, Sağlık Bakanlığı'nı arayarak durumu bildirmeleri üzerine harekete geçen bakanlık yetkilileri, çocukların bir an önce hastaneye götürülerek yeniden muayene edilmesini istedi. Büyükada Devlet Hastanesi tarafından yeniden muayene edilen Serkan Yıldırım (7), Edanur Güdük (7), Mert Yavaş (7), Dilan Yıldırım (7) ve Ayşe Bahar, daha sonra Kadıköy Verem Savaş Dispanseri'ne gönderilerek gerekli muayenelerinin yapılması istendi. Öğrencilerden kolundaki ödemi çekilemeyen Serkan Yıldırım ise, İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi'ne sevk edildi. Anneleriyle birlikten verem savaş dispanserine gelen minik öğrencilerin filmleri çekilerek çeşitli tahliller yapıldı. Tahlil sonuçlarının çıkmasının ardından çocukların kollarında oluşan ödemin nedeni kesin olarak belirlenecek.

Bu arada, korku içinde kızı Edanur Güdük'ü hastaneye götürdüğünü söyleyen Aslı Güdük, "Kasım ayında okulda karma aşı yaptılar. Zamanla Edanur'un kolunda kızarıklıklar ve önce misket büyüklüğünde daha sonra yumurta büyüklüğünde iki ayrı ödem oluştu. Korkuya kapıldım. Hemen hastaneye götürdüm. Doktorlar bu aşı sonunda bu tür yan etkilerin olabileceğini, zamanla geçeceğini söyledi. Ama zaman geçtikçe kolundaki kızarıklıklar ve ödem daha da büyüdü. Bunun üzerine özel bir hastaneye götürdüm. Burada yapılan muayeneler sonunda aşının yanlış yapıldığını, damarın üzerine geldiğini ve kolun felç olabileceğini söylediler. 2 milyar vererek ameliyatla oluşan ödemleri aldırdık. " diye konuştu.

Oğlu Serkan Yıldırım'ın kolunda ödem oluşması sonucu hastaneye koşan anne Didem Yıldırım da, "Bilinçsiz kişilerin yaptığı aşının acısını çocuklarımız ve bizler çekiyoruz. 7 aydır hastane kapılarında koşturuyoruz. Çocuklarımıza birşey olacak mı diye endişe içerisindeyiz. Ebe tarafından yapılan aşı nedeniyle çocuklarımız perişan oldu" şeklinde konuştu.

Sağlık karnesini kızı aşı olana kadar hiç kullanmadığını söyleyen Yurdagül Yıldırım ise, "Sürekli hastane kapılarındayız. Bizlere bu tür aşılar sonunda böyle şeylerin olması normal diyerek geri çevirdiler. Ancak hiç de onların söylediği gibi olmadı. 6 aydır hastanelerdeyim. Sağlık karnesini hiç kullanmamıştım. Ama şu an bir tane bile boş yaprağı kalmadı ilaç yazmaktan. Ebe hakkında işlem yapılması için imza topladık ama hiçbir işlem yapılmadı. Önce çocuklarımızın sağlığına kavuşması için çaba göstereceğiz. Sonra suç duyurusunda bulunacağız " dedi.

Öte yandan çocukları ailesi, aşıyı yapan sağlık görevlileri hakkında şikayetçi olduklarını belirtti.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious