ABD'nin 'soykırım gafı'

  • Giriş : 16.03.2007 / 00:00:00

ABD'nin Ankara Büyükelçiliği tarafından dağıtılan Almanak'ta "soykırım gafı" olduğu ortaya çıktı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


ABD Kongresi'nde Ermeni soykırımı iddialarının gündeme gelmesiyle ilgili tartışmalar sürerken, ABD'nin Ankara Büyükelçiliği tarafından dağıtılan Almanak'ta "soykırım gafı" olduğu ortaya çıktı.

Amerika Birleşik Devletleri'nde 1868 yılında ilk olarak New York World gazetesi tarafından yayınlanan ve uzun zamandır ABD'nin Ankara Büyükelçiliği tarafından dağıtılan "The World Almanac and Book of Facts"in (Dünya Almanağı ve Gerçekler Kitabı) 2007 sayısında soykırım gafı yapıldı.

Amerika ve Dünya tarihindeki önemli olayların ve istatistiklerin her yıl güncellenerek yayınlandığı Almanağın 2007 yılında baskısında, "Suç Terörist Faaliyetler; Soykırım" başlıklı bölümde Türkiye'nin de adı geçti.

Soykırım ifadesinin ilk kez 1944 yılında Prof. Dr. Raphael Lemkin tarafından kullanıldığı ifade edilen Almanak'ta, soykırımın tanımı, "grubun üyelerinin öldürülmesi, grup üyelerinin vücut bütünlüğüne ciddi zarar verilmesi, doğumların önlenmesi ve çocukların gruptan alınması" olarak yapıldı.

ERMENİ İDDİALARI ŞU ŞEKİLDE YER ALDI

Almanağın, "1900'den bu yana soykırım örnekleri" bölümünde ise ilk sırada Ermeni soykırımının bulunması dikkat çekti. Ermeni soykırımı iddiaları, dünyada geniş biçimde dağıtımı ve satışı yapılan 2007 Dünya Almanağı'nda şu şekilde yer aldı:

"Yıl: 1915
Olay: Ermenilerin Jön Türkler tarafından imha edilmesi
Yer: Türkiye/Osmanlı İmparatorluğu
Tahmini ölü: 1.000.000+"

2007 Almanağında, 1930'larda Ukrayna'da yaşananlar, 1933-1945 yılları arasında Yahudilere yapılanlar, 1975-1979 yıllarında Kızıl Kmerlerin Kampoçya'da yaptıkları, 1988'de Iraklı Kürtlerin öldürülmesi, 1992-1995 yılları arasında Bosnalıların yaşadıkları, 1994'te Ruanda'daki olaylar ve 2003 yılından bu güne kadar devam eden Darfur olayları da diğer soykırım örnekleri arasında gösterildi.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious