Ahmedinejad karşıtı yayın yapan gazete kapatıldı

Ahmedinejad karşıtı yayın yapan gazete kapatıldı.9204
  • Giriş : 22.06.2008 / 09:24:00

İran'da, Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad karşıtı yayınlarıyla tanınan Tahran-ı Emruz (Bugünün Tahran'ı) gazetesi kapatıldı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Basın Denetleme Kurulu'ndan yapılan açıklamada, gazetenin "gerekli hukuki koşulları taşımadığı için yayınının durdurulduğu" bildirildi.

Tahran Savcılığı da "gerek yazılı gerekse fotoğraflı yayınlarıyla Cumhurbaşkanı Ahmedinejad'a hakaret ettiği" gerekçesiyle gazetenin genel yayın yönetmenini ifade vermek üzere savcılığa çağırdı.

Günlük olarak yayımlanan Tahran-ı Emruz gazetesi, Cumhurbaşkanı Ahmedinejad karşıtı bir yayın politikası izliyor.

Ahmedinejad'ın gelecek yıl yapılacak Cumhurbaşkanı seçimlerinde muhtemel rakiplerinden olan Tahran Belediye Başkanı Muhammed Bager Galibaf'a yakınlığıyla bilinen gazete, Ahmedinejad hükümetine yönelttiği sert eleştirilerle dikkat çekiyordu.

Mahmud Ahmedinejad'ın Cumhurbaşkanı seçilmesinin üçüncü yıldönümünde geniş bir dosya yayımlayan gazete, Ahmedinejad'ı kıyasıya eleştirmişti.

Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad'ın Ağustos 2005'te göreve gelmesinden sonra, özellikle reformcu gazetelere yönelik baskılar artmış, reformcu kesimin önde gelen gazetesi Şark iki kez kapatılmış; Şark'ı hazırlayan ekibin çıkardığı Hammihen'in (Yurttaş) yayın hayatı da fazla sürmemişti. Reformcu Hammihen de mahkeme kararıyla kapatılmıştı.

16 yıldır yayımlanan Zenan (Kadınlar) adlı kadın dergisinin yayını da ocak ayında basın denetleme kurulu tarafından durdurulmuştu.

İran'da, mart ayında da 9 sanat dergisi "ahlaksız yabancı sinema oyuncularının fotoğraflarını bastıkları" gerekçesiyle kapatılmış, nisan ayında da insan ve kadın hakları konusunda faaliyet gösteren 8 internet sitesi ile 9 kişisel blogun yayınına filtre konmuştu.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious