Akşam'ın manşeti de yalan çıktı

Akşam'ın manşeti de yalan çıktı.22044
  • Giriş : 14.11.2008 / 21:56:00

Akşam gazetesinin manşetten verdiği Mehmet Gürhan'a basın kartı haberine Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü'nden cevap geldi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Almanya'daki Deniz Feneri davasında dolandırıcılık suçundan hapis cezasına çarptırılan Mehmet Gürhan'a, ''Genel Müdürlükçe Sürekli Basın Kartı verilmediğini'' bildirdi.

Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, bugün bazı basın-yayın organlarında, ''Mehmet Gürhan'a, Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünce sürekli basın kartı verildiği'' yönünde haberler yer aldığı anımsatıldı.

Açıklamada, ''Genel Müdürlüğümüzce anılan şahsa Sürekli Basın Kartı verilmemiştir. Yapılan haberler tamamen gerçek dışı ve yalandır'' denildi.

İşte Akşam gazetesinin yalanlan haberi:

Fener mahkumuna sürekli basın kartı
7 gazeteciye 'Basın meslek ilkelerine uymuyorlar' diye yasak getiren Başbakanlık, Almanya'daki Deniz Feneri davasında mahkum olan Mehmet Gürhan'ın sürekli basın kartını onayladı.

Başbakanlık 7 muhabirin “basın meslek ilkelerine uymadıkları” gerekçesiyle akreditasyonunu yenilemezken, Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM), skandal bir uygulamaya imza attı. Basın Kartı Komisyonu, dün itibarıyla, Deniz Feneri davasında Almanya'da yargılanıp 5 yıl 10 ay hüküm giyen Mehmet Gürhan'a, “sürekli basın kartı” verdi.

Basın Kartı Komisyonu basın kuruluşları temsilcilerinden oluşmasına karşın, dosyalar resmi makamların onayından geçirilerek Kurul'a sunuluyor ve yine Başbakanlık Bayın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü'nün onayıyla kişilere teslim ediliyor. Kartın verilmesi için adli sicilden “temiz” raporu gerekiyor. Komisyon, dün, başvuruda bulunan 170 gazeteciden 164'üne, yaşamları boyunca bir kuruma bağlı olmaksızın gazetecilik yapma imkanı sağlayan “sürekli basın kartı” verilmesini uygun buldu. Bu listede Yurt Haber Ajansı'ndan dosyasını veren Mehmet Gürhan da var.

YURT HABERLER 'TESCİLLİ'

Yurt Haber Ajansı, Almanya'daki Deniz Feneri davasında Mehmet Gürhan'ın ortak olduğu ve para aktarılan şirketler arasında gösterilmişti. Kuryelerle Türkiye'ye aktarılan 16 milyon euronun bir bölümünün Yurt Haber Ajansı'na aktarıldığı ifade edilmişti. Ajansın artık faaliyette bulunmadığı bildirildi.

Yasaklı 7'li

BAŞBAKANLIK AKŞAM muhabiri Ali Ekber Ertürk'ün de aralarında olduğu 7 muhabiri 'veto' etti ve akreditasyonlarını yenilemedi. Diğer 6 gazeteci; Hürriyet'ten Turan Yılmaz ve Hasan Tüfekçi, Milliyet'ten Abdullah Karakuş, Vatan'dan Veli Toprak, Star TV'den Fatma Çözen ve Evrensel'den Sultan Özer. Başbakanlık Sözcüsü Akif Beki, bu 7 tecrübeli muhabirin 'kural ihlali yaptığını' açıkladı.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*