Aldığınız ilaca dikkat edin

Aldığınız ilaca dikkat edin .19852
  • Giriş : 04.10.2007 / 10:29:00

Yediğiniz yiyecekler, kullandığınız ilacı 'tehlikeli madde' haline getirebilir.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Dikkat etmeniz gerekenler şöyle:

ABD’de yayınlanan Toksikoloji Araştırmaları Dergisi’ne göre astım ilaçları kullananların kahve içmesi; tansiyon ilacı alanların muz yemesi tehlikeli olabilir.

Dergiye göre birlikte kullanıldığında yan etkilere neden olan ilaç ve gıdalar şöyle: Astım ilaçları ve kahve ya da alkol birlikte kullanıldığında mide bulantısına neden olur, ajitasyonu artırır. Tansiyon ilaçları ve muz, portakal, yeşil sebze gibi potasyum açısından zengin gıdaların birlikte tüketilmesi kalp sorunlarına neden olabilir. Statin (kolesterol düşürücü ilaç) kullananlar alkol alınca karaciğere zarar verebilir. Kan inceltici kullanan kişiler K vitaminli yiyecekler (brokoli, ıspanak, lahana) yediğinde ilacın etkisi sıfırlanabilir. Enerji içeceği ve votka karışımı içen bir kişi, baş ağrısı için parasetemol içeren ağı kesiciler kullandığında karaciğeri zarar görebilir.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious