Alman istihbaratının işbirlikçisi Doğan

Alman istihbaratının işbirlikçisi Doğan.8734
  • Giriş : 09.06.2009 / 10:24:00

Alman ortağı Axel Springer’e hisse satışında usulsüzlük yaptığı tespit edilen ve yaklaşık 1 milyar TL’lik ceza kesilen Doğan Yayın Holding’in, Alman iç istihbaratı ile işbirliği yaptığı iddia edildi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


ALMAN İSTİHBARATI'NIN İÇİŞLERİ BAKANLIĞI'NA GÖNDERDİĞİ YAZI: Vakit'in ele geçirdiği 3 Nisan 2009 tarihli belgede, Alman ortağı Axel Springer'e hisse satışında hile yaparak vergi kaçırdığı için 1 milyar TL ceza kesilen Doğan Grubu için, “Deniz Feneri e.V davasında bizim lehimize haberler yayınlamıştır ve kendileriyle her zaman işbirliği yapma konusunda güvenebileceğimizi göstermiştir” ifadelerine yer veriliyor.

Ergenekon davasının ikinci iddianamesinde de Aydın Doğan'ın Alman istihbaratı ile olan ilişkisi medyaya yansımıştı.

İddianamede SESAR Başkanı İsmail Yıldız'ın, emekli Tuğgeneral Levent Ersöz'e, “Aydın Doğan, Alman istihbaratıyla olan ilişkisinin deşifre edildiğini düşündüğü için zor durumda” şeklinde bahsetmişti.

Şimdi de Aydın Doğan'la ilgili olarak Almanya istihbaratı olarak bilinen, Anayasayı Koruma Teşkilatı'nın Alman İçişleri Bakanlığı'na, “Deniz Feneri e.V. davasında bizim lehimize haberler yayınlamıştır ve bununla birlikte kendileriyle her zaman işbirliği yapma konusunda güvenebileceğimizi göstermiştir” ifadelerini içeren ilginç bir yazı gönderdiği ortaya çıktı.

“KANAL 7 VE STV DİNCİ, DOĞAN MEDYA ALMANYA YANLISI”

Vakit'in elde ettiği şok belgeye göre, 3 Nisan 2009'da Anayasayı Koruma Teşkilatı Başkanı Heinz Fromm imzasıyla Alman İçişleri Bakanlığı'na gönderilen, “Türk Medyası” başlıklı yazıda, Alman Axel Springer'in ortağı olan Doğan Yayın Grubu'na övgüler dizilirken, 'dinci' olarak nitelendirilen Kanal 7 ve Samanyolu TV için “Deniz Feneri e.V davasında Anayasamıza aykırı haberler yayınlamışlardır” şeklinde ifadeler kullanılıyor.

Aydın Doğan'la ilgili olarak İçişleri Bakanlığı'na gönderilen yazının Sol Parti (Die Linke) milletvekillerinin Doğan'a kesilen vergi cezası nedeniyle verdikleri soru önergesinden bir hafta sonra gönderilmesi ise dikkat çekiyor.

Aydın Doğan Medyası ve Alman devleti arasında ortak çalışma yapılacağı belirtilen Heinz Fromm imzalı şok yazıda şöyle deniliyor: “Aydın Doğan'ın medyası Türk halkı arasında çok sayıda okur ve seyircisi olan önemli bir ortaktır. Adı geçen Yayınevi (Doğan Grubu), Deniz Feneri e.V. davasında bizim lehimize haberler yayınlamış ve bununla birlikte kendilerine her zaman işbirliği yapma konusunda güvenebileceğimizi göstermiştir. Oysa dinci televizyon kanalları Kanal 7 ve STV Samanyolu TV, Deniz Feneri e.V. davasında Anayasamıza aykırı haberler yayınlamışlardır. Bu vesile ile Aydın Doğan Grubu ile Federal Anayasayı Koruma Teşkilatı arasında yapılan işbirliği sayesinde Almanya'da yaşayan yerli Türk halkının dini ve sosyo-politik entegrasyonunu iyileştirme amaç edilmiştir.”

AYDIN DOĞAN'IN VERGİ CEZASI ALMANYA'DA SORU ÖNERGESİNE GİRDİ

Alman iç istihbaratından sorumlu Anayasayı Koruma Teşkilatı'nın Deniz Feneri e.V davası nedeniyle Almanya'yı koruduğu için Doğan medyasını öven ve işbirliği içerisinde olunduğu belirtilen yazı, Deniz Feneri e.V davasının Alman iç istihbaratı tarafından tertiplendiğine dair iddiaları güçlendirirken, Sol Parti (Die Linke) milletvekillerinin hükümetin cevaplandırması için verdiği önergede Aydın Doğan'ın vergi cezasıyla ilgili sorular ise dikkat çekiyor. 3 Nisan tarihli yazıdan bir hafta önce 27 Mart'ta aralarında Türk asıllı vekillerin de bulunduğu Sol Parti (Die Linke) milletvekillerinin Alman Federal Hükümeti'ne verdiği soru önergesinde, Aydın Doğan'a verilen vergi cezası eleştiriliyor.

ERGENEKON VE DOĞAN'A DESTEK SORULARI…

Alman Parlamentosu Bundestag'da 52 üyesi bulunan ve dördüncü parti konumundaki Die Linke Partisi milletvekilleri tarafından verilen önergede, Alman Hükümeti'nden Türkiye'deki Ergenekon davasının asıl amacının suçluları yargılamak değil de, siyasi iktidarın muhalif entelektüellere, medyaya ve demokratik kuruluşlara karşı kullandığı bir baskı aracı olduğuna dair Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'nin taşıdığı endişeye katılıp katılmadığının cevaplandırması istenirken, Aydın Doğan'a kesilen vergi cezasının da Axel Springer ortaklığıyla bir ilgisinin olup olmadığı soruluyor.

Önergede dikkat çeken diğer sorular şöyle:

İŞTE O SORULAR…

Federal Alman Hükümeti, Doğan Yayın Holding'in vergi kanunlarına aykırı davrandığı için milyonlara varan para cezasına çarptırıldığı hakkında ve vergi kanunlarına aykırılık suçlamasında Doğan Holding'in Axel Springer'e yapılan hisse satışının rol oynayıp oynamadığı konusunda ne derece bilgi sahibidir?
Federal Alman Hükümeti, Türkiye Gazeteciler Sendikası'nın “Doğan Yayın Holding'e verilen ceza, eleştirel medyayı sindirmek maksadıyla iktidarın siyasi bir kararı olduğu” şeklindeki görüşüne katılıyor mu?
Federal Alman Hükümeti, Çağdaş Gazeteciler Derneği'nin “Türkiye'de aydınlar susturulmak isteniyor” görüşüne katılıyor mu?

ALMAN BÜYÜKELÇİLİĞİ'NE VE DOĞAN HOLDİNG'E SORDUK

Öte yandan Vakit'in elde ettiği şok belgelerle ilgili olarak Almanya'nın Türkiye Büyükelçiliğine ve Doğan Holding'e; Alman istihbaratının Türkiye'deki bir medya kuruluşuyla ilgili ne tür bir işbirliği içerisinde olabileceği ve Alman iç istihbaratından sorumlu Anayasayı Koruma Teşkilatı'nın İçişleri Bakanlığı'na gönderdiği yazıyla ilgili yazılı sorular yönelttik. Ancak gazetemizin baskıya girdiği saate kadar yazılı sorularımıza cevap gelmedi. Konuyla ilgili Almanya'nın Türkiye Büyükelçiliğinin ve Doğan Holding'in cevapları merak konusu oldu.

Sol Parti (Die Linke) milletvekillerinin Aydın Doğan'a verilen vergi cezasına tepki gösterilen soru önergesinden tam bir hafta sonra Alman iç istihbaratından sorumlu Anayasayı Koruma Teşkilatı Başkanı Heinz Fromm imzasıyla İçişleri Bakanlığı'na gönderilen 03.04.2009 tarihli resmi yazıda, “Doğan Grubu'yla yapılan işbirliğinin önemine” değiniliyor.

VAKİT

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*