ATO ile TIME dergisi arasinda DVD krizi

  • Giriş : 12.11.2005 / 00:00:00
  • Güncelleme : 04.05.2010 / 19:27:29

Hazirlanan DVD, prodüksiyon firmasi tarafindan TIME dergisine gönderilerek dergi eki olarak dagitilmak istendigi belirtildi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


ATO ile TIME dergisi arasinda krize neden olan olay su sekilde gelisti: Ankara Ticaret Odasi, bu yilin basinda 7 dilde hazirlanmis Türk-Ermeni iliskilerinin gerçek yüzünü ortaya koyan "Sari Gelin" belgeseli ve Istanbul ile Türkiye'nin tanitiminin da bulundugu iki filmi de içeren bir DVD hazirlatti.

Hazirlanan DVD, prodüksiyon firmasi tarafindan TIME dergisine gönderilerek dergi eki olarak dagitilmak istendigi belirtildi. DVD, TIME dergisi tarafindan incelendi. Dergi, Reklam Mali Müdürü Luca Rosa imzasini tasiyan 21 Subat'ta gönderdigi cevabi mektupta CD içerigine



"onay" verdigini yazili olarak bildirdi. Hazirlanan DVD, 6 Haziran tarihli sayisinda dört sayfalik "Kültürler Kavsagi" adli Türkiye reklami ekinde dergi ile birlikte dagitti.

Dagitimi izleyen günlerde Ermeni diasporasi ayaga kalkti. Ermenilerin yogun protestolarindan yilan TIME dergisi, önce 20 Haziran sayisinda protesto mektuplarina sayfalarinda yer verdi, daha sonra da 17 Ekim tarihli sayisinda baskilara boyun egerek çark etti. Dergi, DVD'nin incelendigi ve kabul edildigini yazili olarak Türkiye'ye bildirdigi halde, Ermenilerden "Içeriginden haberimiz yoktu, pismaniz, üzgünüz" ifadeleri ile özür diledi.

Derginin editörü tarafindan kaleme alinan pismanlik ve özür yazisinda, "TIME dergisi DVD'yi dagittigi için pismandir ve neden oldugu rahatsizliktan dolayi üzgündür. DVD'nin sözde dokümanter kismi, adalet ve dogruluk standartlariyla bagdasmayan, tek tarafli bir tarihi bakis sunmaktadir. Içerigi konusunda bilgimiz olsaydi dagitmazdik. Ne yazik ki DVD, TIME dergisinde kimse tarafindan yeterli bir sekilde incelenmemisti. Çünkü tehlikesiz bir tanitim parçasi olduguna inaniliyordu. Dagitim tarihi itibariyla gelecekte daha dikkatli olmak için izleme sürecimizi degistirdik. Ermeni toplumundan ve okuyucularimizdan özür dileriz" ifadelerine yer verildi.

TIME dergisinin özürünü "Özürü kabahatinden büyük" sözleriyle degerlendiren ATO Baskani Sinan Aygün, "TIME dergisinin ciddiyetine

yakismadi. Biz Ermeni lobisine golü attik ancak meger kalede TIME dergisi varmis." dedi.

Aygün, sunlari söyledi: "TIME dergisi ciddiyetiyle taninan bir dergidir. DVD'nin dagitimi için sözkonusu derginin seçilmesinin bir nedeni bu imaji, diger nedeni ise Avrupa'da 450 bin aboneye, 150 bin okura da satis noktalariyla ulasmasidir. Ermeni lobisinin DVD'nin dagitilmasini engellemek amaciyla piyasadan toplamasini önlemek için iyi bir seçim yaptik. Ermeniler dagitimi engelleyemedikleri için çildirdilar. Ancak TIME konusunda bir noktada yanildik. TIME dergisi, dagitilacak DVD'yi inceledigi, bunu yazili olarak da bildirdigi ve sakinca görmeyerek dagittigi halde, Ermeni lobileri bastirdigi için çark etti. Bu çark, bu derginin ciddiyetine yakismadi. Yasadigimiz bu olay Ermeni lobilerinin Avrupa'da ne denli ciddi ve etkin çalistiklarini bir kez daha ortaya koydu."

Ermeni lobilerinin protestestolarinin aynisinin Türkler tarafindan da yapilmasi gerektiginin önemine isaret eden ATO Baskani Aygün, "Ermeniler gibi agresif baski uygulamazsak bu tür konularda sessiz kalirsak, hakli davamizi kimseye anlatamayiz. Türkiye'deki ve Avrupa'daki Türk vatandaslarini TIME dergisini protesto etmeye davet ediyorum" dedi.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious