Başbakan'ın eşi Emine Erdoğan'dan iki tazminat davası

Başbakan'ın eşi Emine Erdoğan'dan iki tazminat davası.11473
  • Giriş : 28.05.2008 / 19:21:00
  • Güncelleme : 28.05.2008 / 19:19:39

Emine Erdoğan, Tempo dergisi ve muhabiri Subaşı ile Posta aleyhinde 10'ar bin YTL'lik tazminat davası açtı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan, kendisi ve Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün eşi Hayrünnisa Gül ile ilgili haberlerde “kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu” gerekçesiyle Tempo dergisi ve muhabiri Cemal Subaşı ile Posta gazetesi aleyhinde 10'ar bin YTL'lik olmak üzere iki ayrı manevi tazminat davası açtı.

Emine Erdoğan'ın avukatları Muammer Cemaloğlu ve Fatih Şahin tarafından, Tempo dergisi ve muhabiri Cemal Subaşı aleyhinde açılan davanın dilekçesinde, Tempo dergisinde, 22 Mayıs 2008 tarihinde yayınlanan “İşte İpleri Koparan Konuşma-Devletin Zirvesindeki Küskünlüğe İlişkin Ankara Fısıltıları” başlıklı bir haber yayımlandığı kaydedildi.

Söz konusu haberde, “Emine Erdoğan ile Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün eşi Hayrünnisa Gül arasında geçtiği iddia edilen gerçek dışı bir konuşma ve görüşmeye yer verildiği” aktarılan dilekçede, dava konusu yayınla Emine Erdoğan'ın kişilik değerlerine saldırıda bulunulduğu ileri sürüldü.

Dilekçede, “Dava konusu yayında yer alan gerçek dışı konuşma Emine Erdoğan ile Hayrünnisa Gül arasında var olduğu iddia edilen dargınlığın sebebi olarak gösterilmeye çalışılmış ve hatta yayının devamında, varsayılan bu kırgınlığın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'e de yansıdığı iddia edilmiştir” denildi.

Dava dilekçesinde, şunlar kaydedildi:

“Öncelikle haber kesinlikle gerçek değildir. Hiçbir şekilde, hiçbir yerde ve toplantıda, böyle bir konuşma yapılmamıştır. Hiçbir gerçek olguya dayanmayan, salt hayal ürünü olarak yapılan bu yayınla, Emine Erdoğan'ın kişilik değerlerinin saldırıya uğradığı açıktır.

Ayrıca dava konusu yayında yapılan değerlendirmeler ile devlet yönetimi kişisel kin ve çıkarlara, hırslara dayandırılmaya çalışılmış, konular kişiselleştirilerek basite indirgenmiş ve salt başbakanın eşi olmak dışında hiçbir siyasi yapı içinde yer almayan, herhangi bir siyasi konuya müdahil bulunmayan Emine Erdoğan, gerçek dışı bir konuşmaya dayanılarak Cumhurbaşkanlığı seçimi gibi bir konuda yönlendirme yapan biri olarak göstermeye çalışılmıştır.

Dava konusu yayında yer alan itham ve iddialar ile ilkeli ve sorumlu yayın prensibine dayanan basın özgürlüğünün sınırları aşılmıştır.”

Dilekçede, Tempo dergisi ve muhabiri Cemal Subaşı'dan, yayın tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte 10 bin YTL manevi tazminat talebinde bulunuldu.

Emine Erdoğan'ın avukatlarının, Posta gazetesine açtıkları davanın dilekçesinde ise gazetede 23 Mayıs 2008 tarihinde “İpleri Koparan Konuşma” başlığıyla yayınlanan haberde, Erdoğan'ın “kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu” iddia edildi.

Dava dilekçesinde, Posta gazetesinden, yayın tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte 10 bin YTL manevi tazminat talep edildi.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious