Başbakanlık da basına not vermiş!

  • Giriş : 10.03.2007 / 00:00:00

Başbakanlığın da ’medya analizi’ yaparak, gazetelere not verdiği öne sürüldü. Başbakanlık, iddianın doğru olmadığını açıkladı

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Genelkurmay Başkanlığı’nın basın akreditasyonu andıçının basına yansımasından sonra Cumhuriyet Gazetesi dün, “Başbakanlık fişledi” haberiyle Başbakanlığın medya analiz raporunu yayınladı. Raporda gazetelerin birinci sayfaları, haberleri ve köşe yazıları tasnif edilerek “olumlu-olumsuz” değerlendirmesi yapıldı. Raporda olumlu ve olumsuz yayınlar tasnif edilerek şöyle gruplandırıldı:

* Köşe yazılarında en olumsuz gazeteler

Hürriyet 65, Cumhuriyet 51, Vatan 42.

* Köşe yazılarında en olumlu gazeteler:

Yeni Şafak 23, Türkiye 20, Milliyet 17.

* Olumlu köşe yazısı çıkmayan gazeteler:

Cumhuriyet, Gözcü, Takvim, Yeniçağ, Ortadoğu, Birgün, Evrensel, Gündem, Milli Gazete.

* Olumsuz köşe yazısı çıkmayan gazeteler: Türkiye, Zaman, yeni Şafak, Star.

* Olumlu haber sıralaması: 32 haber ile Türkiye, 30 haber ile Yeni Şafak, 29 haber ile Star.

* Olumsuz haber sıralaması:

32 haberle Cumhuriyet, 27 haberle Milliyet, 24 haberle Hürriyet.

* Birinci sayfalar: Her gazetenin bir ay boyunca birinci sayfalarını da değerlendiren Başbakanlık raporundaki değerlendirme şöyle: 24 gazetenin 720 birinci sayfasında Başbakan, hükümet ve AKP 215 gün olumlu göründü, 274 gün ise olumsuz göründü. 231 gün ise ne olumlu ne de olumsuz bir çağrışım yapmayacak şekilde tarafsız da denebilecek şekilde yer verilmedi.

Uçakta içilen şarap
Genelkurmay’ın akreditasyon vermediği Zaman, Yeni Şafak ve Vakit gazeteleri için, Başbakanlığın raporunda övgülü ifadeler yer aldı. Raporda, Başbakan’ın ABD gezisi sırasında dört köşe yazarının bir şişe Syrah Calvet 2002 Fransız kırmızı şarabını içtikleri, böylece Erdoğan’ın uçağında içki içilip içilmediği konusunda açılan parantezlere de nokta konulduğu belirtiliyor.

Tamamı sızmadı
Genelkurmay’ın Başkanlığı’nın dışarı sızan Andıçının basınla ilgili değerlendirmenin bütünü olmadığı öğrenildi. Karargah ayrıca Genelkurmay’a akredite olmayan Vakit, Yeni Şafak, Zaman, Bugün ve Gündem gibi gazeteler ile Samanyolu, Kanal 7 gibi televizyonları da takip ederek yayınlar hakkında komuta katını bilgilendiriyor. Dışarı sızarak önceki gün Nokta Dergisi’nde yayımlanan andıçın ise yalnızca akredite kuruluşları kapsaması dikkat çekti.

Başbakanlık: Sürdürülmedi
Başbakanlık Basın Merkezi’nden yapılan yazılı açıklamada, Cumhuriyet Gazetesi’nde, “Başbakanlık fişledi’başlıklı bir haberin yer aldığı anımsatıldı. ” Fişleme iddiası doğru olmadığı gibi, haber asılsız, mesnetsiz ve maksatlı bir dezinformasyon çabası olarak değerlendirilmektedir “ denilen açıklamada, Başbakanlık Basın Merkezi’nde herhangi bir fişleme çalışmasının bugüne kadar yapılmadığı, bundan sonra da yapılmasının söz konusu olmadığı bildirildi. Açıklamada, şunlar kaydedildi: ”Bir Basın Merkezi çalışanının iletişim önerileri geliştirmek amacıyla bundan iki yıl önce yaptığı bir içerik değerlendirmesi, nesnel ve anlamlı bulunmayarak sürdürülmemiştir. Bu içerik analizi denemesi dahi, hiçbir surette ’fişleme’unsurları içermemiştir. Ne Başbakanlık Basın Merkezi arşivlerinde böyle bir çalışma bulunmaktadır, ne de Sayın Başbakan’a herhangi bir şekilde böyle bir çalışma sunulmuştur. Başbakanlık Basın Merkezi tarafından yapılan akreditasyon uygulaması objektif ve şeffaf kriterleri esas almaktadır. Evrensel ölçekte kabul gören ve uygulanan bu kriterler, medya organları ve kamuoyumuza bildirilmiştir; aynı şekilde halen Başbakanlığı izleyen muhabirlerin yararlandığı basın odasının panolarında da asılı bulunmaktadır.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious