BBC, Hizbullahçı mı?

  • Giriş : 11.08.2006 / 00:00:00

BBC, Hizbullah yanlısı yayın yapmakla suçlanıyor

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Jerusalem Post gazetesinin haberine göre, İsrail Dışişleri Bakanlığı, vatandaşların, BBC’nin yeniden boykot edilmesi, Lübnan’daki savaşla ilgili “tek yanlı” haberleri nedeniyle BBC muhabirlerinin çalışma belgelerinin geri alınması baskısı altında...

Haberde, diplomatik yetkililerin de BBC haberlerinin “tarafsız” olmadığını söyledikleri belirtiliyor. Kudüs’teki yetkililerin, ”haberlerinde, tarafsız olmak yerine, BBC’nin adeta Hizbullah’ın adına çalıştığı izlenimi verdiğini gördüklerini” ifade ettikleri de kaydedildi.

Dışişleri Bakanlığı Medya ve Kamu İşleri Genel Müdür Yardımcısı Gideon Meir’in bu konuda yorum yapmaktan kaçınmasına rağmen, İsrail’in 1. Kanalı’ndaki bir konuşması sırasında verdiği örnek hatırlatıldı.

Buna göre, Meir, London Times’da 24 Temmuzda yayımlanan Stephen Pollard imzalı bir makaleyi hatırlattı ve Pollard’ın, BBC’nin bir programının adeta Hasan Nasrallah tarafından yazıldığı izlenimini verdiğini yazdığını kaydetti.

Başbakan Ehud Olmert’in Basın Sözcüsü Miri Eisen de aynı kanaldaki değerlendirmede, BBC’nin savaşın ilk haftasındaki haberlerinin düzgün olduğunu, ancak sunucusunun Hayfa’dan Beyrut’a gittikten sonra, yayınlarının (Arap kanalları) El Cezire ve El Arabiya benzeri olduğunu ifade etti.

Gazete, 2003 yılındaki Filistin olayları sırasında, İsrailli yetkililerin BBC haber programlarını boykot ederek, 7 ay mülakat vermediklerini ve BBC habercilerinin brifinglere alınmadıklarını da hatırlattı.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious