CHP Anayasa'yı çiğnedi ama Yargıtay işlem yapmadı!

CHP Anayasa'yı çiğnedi ama Yargıtay işlem yapmadı!.9833
  • Giriş : 21.04.2008 / 22:34:00
  • Güncelleme : 21.04.2008 / 22:38:38

Maliye, Kanaltürk’ün hesaplarını incelerken CHP’den gönderilmiş 4 milyon102 bin YTL belirledi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


AK PARTİ’YE asparagas gazete küpürlerinden oluşan iddianameyle kapatma davası açılırken Anayasa’ya aykırı eylemleri tek tek belgelenen CHP’ye karşı hiçbir işlem yapılmadığı ortaya çıktı. Maliye Bakanlığı, 2004-2005 yıllarında Tuncay Özkan’a ait Kanaltürk’ün muhasebe kayıtlarını incelerken CHP’den gelen 4 milyon 102 bin YTL’ye rastladı. Yapılan takipte bu paranın sadece 1 milyon 180 bin YTL’si adına fatura kesildiği, geriye kalan kısmının faturasız olarak aktarıldığı belirlendi. Maliye Bakanlığı, CHP’nin bu para transferleriyle Kanaltürk’ün ortağı durumuna geldiğini ortaya çıkardı.

ANAYASA VE SPY’YE AYKIRI

BU kapsamda olayın araştırılıp açıklığa kavuşturulması için Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 9 Mayıs 2007 tarihinde Anayasa Mahkemesi ve İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’na resmi yazılar yazıldığı öğrenildi. Anayasa Mahkemesi’ne gönderilen yazı, gündeme geldiğinde görüşülmek üzere CHP’nin ilgili dosyasına belgeleriyle birlikte kondu. Ayrıca Siyasi partilerle ilgili dosyaları tutan ve Siyasi Partiler Yasası’na (SPY) ve Anayasa hükümlerine aykırı eylem ve davranışları mütalaa edip gerekirse kapatma davası açan Yargıtay Cumhuriyet Savcılığı’na ilgili evraklar Maliye Bakanlığı’nın 20 Mart 2008 tarihli yazısıyla gönderildi. Görevi siyasi partilerin Anayasa ve yasalara aykırı eylemlerini izlemek olan Başsavcılığı CHP hakkındaki resmi begelere rağmen hiçbir işlemde bulunmadı.

ÇİĞNENMEDİK MADDE KALMADI

MALİYE Bakanlığı’nın raporuna göre, CHP Kanaltürk’e yaptığı bu transferlerle ‘Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun’un 29/1-a bendi uyarınca ‘Siyasi partiler radyo ve televizyon yayın izni almış şirketlere ortak olamazlar’ hükmüne aykırı işlem yaptı. Ayrıca CHP Siyasi Partiler Kanunu’nun 67. ve Anayasa’nın 69. maddesi uyarınca ticari faaliyette bulunma yasağına aykırı davrandı. Siyasi Partiler Kanunu’nun 70. maddesi uyarınca bir siyasi partinin amacına aykırı şekilde gider yapma yasağını çiğnedi. Yine CHP Siyasi Partiler Kanunu’nun 72. maddesi uyarınca parti üyelerine ve diğer gerçek ve tüzel kişilere hiçbir şekilde borç vermeme yasağını çiğnedi.

Belgesel için fatura!

YARGITAY Başsavcılığı’na 20 Mart 2008’de gönderilen ‘Gizli’ ibareli raporda, Siyasi Partiler Yasası’nın hangi maddelerinin ihlal edildiği bilgisine yer verildi. Dosyaya konulan İrsaliyeli Fatura’da açıklama bölümüne ‘Atatürk’ün kurduğu partinin belgeseli’ yazılarak, bir milyon YTL olarak düzenlendi.

Milyonluk avanslar

MALİYE Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 9 Mayıs 2007 tarihinde Anayasa Mahkemesi Başkanlığı’na sunduğu raporda, ‘Yaşam TV Yayın Hizmetleri A.Ş. hakkında yürütülen vergi incelemesi devam etmektedir. Sözkonusu inceleme esnasında, CHP’nin incelenen kuruma 2004 ve 2005 yıllarında toplam 4 milyon 102 bin 109 YTL’lik ödemelerde bulunduğu, incelenen kurum tarafından CHP adına sadece 2005’te KDV dahil 1 milyon 180 bin YTL tutarlı bir adet fatura düzenlendiği tespit edilmiştir’ dendi. Rapordaki şu ifadeler dikkat çekti:

‘CHP tarafından yapılan sözkonusu ödemelerin incelenen kurum kayıtlarında Alınan Avans olarak kaydedildiği, fatura konusu edilmemiş tutarların da farklı ad altında (başka kişi yahut kurumlardan alınmış gibi) Alınan Avans hesabında yer aldığı ve borcun halen devam ettiği görülmektedir. Bilindiği üzere, siyasi partiler ticaretle uğraşamayacakları gibi, ödemelerini ve harcamalarını da amaçlarına aykırı yapamazlar. Yine siyasi partilerin başka kişi ve kurumlara borç vermeleri yasak olduğu gibi, radyo ve televizyon yayın izni almış şirketlere ortak olmaları da yasaktır.’

Beş kayıtdışı para transferi

MALİYE’NİN yargıya sunduğu raporun Ek-1 belgesinde, CHP’nin Finansbank A.Ş. aracılığıyla 08.01.2007’de Kanaltürk’ün şirketi Yaşam Televizyon Yayın Hizmetleri A.Ş.’ye beş ayrı EFT ile toplam 3 milyon 811 bin YTL’lik para aktardığı, ancak bu paranın TV kayıtlarında sadece avans olarak gösterildiği belirlendi. Ayrıca rapordaki Ek-2 belgesinde de, sadece ‘Belgesel’ adı altında alınan 1 milyon 180 bin YTL’nin CHP’den Kanaltürk’e aktarıldığı ve muhasebeleştirildiği belirtildi.

STARGAZETE

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious