CHP ve Tuncay'ın Kanaltürk'ü arasındaki bağlantı

CHP ve Tuncay'ın Kanaltürk'ü arasındaki bağlantı.20589
  • Giriş : 03.06.2008 / 08:15:00

CHP ile Tuncay Özkan’ın imzaladığı sözleşme, siyaset-medya ilişkisinin çirkin yüzünü gözler önüne serdi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


CHP, 3.5 milyon dolar karşılığında Kanaltürk’ün yüzde 40’na rehin koyup, yönetici atamış. Hangi şarkıcının hangi programa çıkacağına bile karar vermiş
CHP’DEN Tuncay Özkan’ın sahibi olduğu dönemde Kanaltürk televizyonuna aktarılan 3.5 milyon doların (2004 kuruna göre 5.7 milyon YTL) sırrı çözüldü. CHP’nin ‘13 bölümlük Atatürk’ün Kurduğu Partinin Öyküsü Belgeseli’ karşılığı olarak ödediğini açıkladığı paranın aslında Kanaltürk’ün CHP’ye rehin edilmesi karşılığında verildiğinin belgesi ortaya çıktı. star’ın ele geçirdiği CHP Genel Sekreteri Önder Sav ile Kanaltürk’ün sahibi Tuncay Özkan’ın da imzasının yer aldığı ‘Ahlaksız Sözleşme’ ile Kanaltürk’ü tüm siyasi parti ve kişilere kapatan CHP, spordan müziğe kadar tüm yayınlara da ipotek koydu. Kanaltürk yönetimi de kendini parti kanalı haline getiren bu sözleşmede, CHP görüş ve programına uygun davranmayı taahhüt etti.

YA CHP YA DA YİNE CHP ŞARTI

TOPLAM 10 maddelik prodüksiyon sözleşmesinin ilk maddesinde sözleşmenin konusu, ‘CHP’nin tanıtımı, belirlenecek diğer faaliyetler için prodüksiyon ve benzeri hizmetlerin yayımlanması’ olarak tarif edilirken, şu özel not düşüldü: ‘Yayımcı (Kanaltürk) iş bu sözleşme süresince başka bir siyasi parti, siyasi kişi veya oluşumla ayrı bir yayın sözleşmesi yapmayacağını taahhüt eder.’

Sözleşmenin ikinci maddesinde prodüksiyon hizmetlerinin bedeli 3.5 milyon dolar belirlenirken, 3 taksitte ödenmesi kararlaştırıldı. İkinci madde aynen şöyle: ‘CHP, yayımcının Digitürk, kablolu, uydu ve karasal yayın hakkını elde etmiş olmak kaydıyla, 24 Aralık 2004’de iki milyon dolar, 1 Nisan 2005’de bir milyon dolar, 1 Nisan 2006’da 500 bin dolar olmak üzere toplam 3.5 milyon doları bedel olarak ödeyecektir. Yayımcı bu meblağ karşısında 4 yıl için prodüksiyon ve yayın hizmetlerini verecektir.’

KANALIN YÜZDE 40’I CHP’YE REHİN

PRODÜKSİYON hizmetlerinin yanı sıra CHP’nin göstereceği bir ismin Kanaltürk’te icra kurulu üyesi olarak görev yapması hükme bağlandı. CHP, yayın kontrolü karşılığı ödediği 3.5 milyon dolar karşılığında Kanaltürk’ün yüzde 40’ını rehin aldı. Rehin hükmü sözleşmenin 6. maddesinde şöyle yer aldı:

Şirket hisselerinin yüzde 40’ını oluşturan bölümüne ait hisse senetlerini/geçici ilmühaberini, bu hisselerin sahibi gerçek kişiler, sözleşmeyi imza sırasında teminat cirosu ile CHP’ye rehin eder. Geçici ilmühaber verilmişse, bunlar sözleşme imza tarihinden itibaren en geç 6 ay içinde basılı hisse senetleriyle değiştirilir.

Sözleşmenin ikinci maddesinde belirtilen toplam sözleşme bedeli (3.5 milyon dolar) kadar bir tutar için 9. maddede belirtilen sözleşmeyi imzalayanlar tarafından imzalanacak ve imzaları noterden tasdik edilecek bir borç senedi CHP’ye teslim edilir.

Sözleşmenin iptali halinde ise geçen ve kalan sürelerin hesaplanarak paranın bölüştürülmesi kayıt altına alındı. CHP kendi feshederse, kalan miktarın sözleşmede imzası olanlar tarafından derhal iadesini şart koştu.

3.5 milyon doların diyeti

AHLAKSIZ Sözleşme’nin üçüncü maddesinde Kanaltürk’ün yükümlülükleri sıralandı. Kanaltürk, 3.5 milyon dolar karşılığında CHP’ye şu taahhütlerde bulundu:

CHP’nin gönderdiği tanıtım ve reklam filmlerinin izlenme oranı yüksek yayın kuşağında 4 yıl boyunca bedelsiz yayımlanması.

CHP tarafından belirlenecek partili uzmanların televizyonda spordan müziğe kadar her alanda yayınlanan programlarda konuk edilmesi ve konuşmalarının yayınlanması.

Parti tarafından önerilen kişi veya kişilerin haftada 7 saatten az olmamak kaydıyla televizyon ve radyo programlarına konuk olmalarının sağlanması, haber bültenlerinde konuk edilmesi ve görüşlerinin yayınlanması.

Parti liderinin veya CHP’nin yetkili kıldığı yöneticilerin haftada en az bir kez olmak üzere programlarda konuk edilmesi ve görüşlerinin duyurulması. Ayrıca gündemdeki konularla ilgili olarak karşılıklı görüşmelerle olayların ve olguların halka aktarımı için programların yapılması.

Parti liderinin yurtiçi gezilerinin izlenmesi ve yayınlanması taahhüt edilir.

Yayımcı ayrıca prodüksiyon ve yayımlarda yasalara aykırı olmayacak şekilde parti görüş ve programına uygun davranmayı taahhüt eder.

Belgesiz para transferi Anayasa Mahkemesi’nde

CHP’nin Kanaltürk’e belgesiz aktardığı milyonlarca dolarlık transferi Maliye belirledi. Dosya Anayasa Mahkemesi’ne iletildi

MALİYE Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, CHP’nin Kanaltürk’e aktardığı 4 milyon YTL’lik paranın ile ilgili başlattığı incelemede yaklaşık 3 milyon YTL’lik bölümününün faturalandırılamadığını tespit etti. Bakanlık durumu Anayasa’nın 69 ve Siyasi Partiler Yasası’nın 67. ve 70. maddelerine aykırılık gördüğü için konuyu konuyu Yargıtay Başsavcılığı’na iletti. Konuya ilişkin haberlerin basında çıkması üzerine Başsavcılık da raporu apar topar Anayasa Mahkemesi’ne iletti. Anayasa Mahkemesi da raporu raportöre teslim etti.

HAZİNE’YE GELİR KAYDEDİLECEK

BAŞKANLIK belirleyeceği bir gündemle konuyu görüşecek. Yasadışı bir unsura rastlarsa yetkililer hakkında suç duyurusunda bulunacak ve yaklaşık 3 milyon YTL’yi de hazineye gelir olarak aktaracak. Maliye’nin Yargıtay Başsavcılığı’na sunduğu denetleme raporunda, CHP’nin Finansbank aracılığıyla 08.01.2007’de Kanaltürk’ün şirketi Yaşam Televizyon Yayın Hizmetleri’ne 5 ayrı EFT ile toplam 2 milyon 922 bin YTL aktardığı ve bu paranın şirket kayıtlarında sadece avans olarak gösterildiği belirtilmişti. Yine söz konusu raporda, ‘Belgesel’ adı altında alınan 1 milyon 180 bin YTL’nin CHP’den Kanaltürk’e aktarıldığı ve muhasebeleştirildiği kaydedilmişti.

İBRA EDİLMEDİ

ANAYASA Mahkemesi yetkilileri, CHP’nin 2005 yılına ilişkin mali denetiminin henüz yapılmadığını ve hesapların ibra edilmediğini belirtti. Ancak konuyla ilgili görevlendirilen raportörün çalışmalarını sürdürdüğünü kaydetti. Yoğun iş yükü nedeniyle parti hesaplarını denetleyemeyen Anayasa Mahkemesi en son 2003 ve 2004 yılına ait parti hesaplarını inceledi. Yüksek Mahkeme, önümüzdeki dönemde de CHP’nin usulsüz işlemlerinin bulunduğu 2005 yılı ve sonrası hesaplarını denetime alacak.

‘CHP medyası’ rahatsız etti!..

DOĞAN Grubu dışındaki gazete, dergi televizyon ve radyolara ‘Biat Medyası, AK Parti medyası’ isimler takan Milliyet ve Hürriyet gazeteleri CHP Genel Sekreteri Önder Sav’ın temelsiz çıkan iddialarını manşet yapan gazetelere yakıştırılan ‘CHP medyası’ sözünden rahatsız oldu. Milliyet rahatsızlığını birinci sayfasından yayımladığı yazıyla dile getirdi: ‘...skandalı haberleştiren gazeteleri ‘CHP medyası’ olarak nitelendirmek büyük bir haksızlıktır...’

Benzer bir yazıyı da Hürriyet’ten Ahmet Hakan kaleme aldı. Hakan dünkü yazısında şunları yazdı: ‘En son Önder Sav olayında çuvalladık ya... Onlar AKP’nin fedailiğini yapıyormuş. Buna mukabil, biz de CHP’ye fedai yazılmışız. Onlar ‘Tayyip’in adamları’ imiş, biz de ‘Deniz’in askerleri’ imişiz...’

ŞAMİL TAYYAR

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious