CHP'den TRT tepkisi!

CHP'den TRT tepkisi!.6898
  • Giriş : 29.08.2008 / 21:57:00

TRT'de yayınlanan programda "anamuhalefet başarısız" denilmesi tepkiye neden oldu.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


CHP Grup Başkanvekili Hakkı Süha Okay TRT'de yayınlanan “5 Gün 5 Gündem: Yüzleşme” isimli programda 27 Ağustos 2008'de “Anamuhalefet partisi boşluğu” adı altında CHP'nin “başarısız bir parti” olduğu görüşünün dile getirildiğini belirterek Devlet Bakanı Mehmet Aydın'a “kamu olanakları ile siyaset yapmak, çağdaş demokrasi anlayışına sığar mı?” diye sordu.

Okay, Devlet Bakanı Mehmet Aydın'ın yanıtlaması istemiyle Meclis Başkanlığı'na sunduğu soru önergesinde, TRT'nin tarafsızlığı konusunda anayasal ve yasal ilkeler olmasına karşın, TRT'nin siyasi iktidar yanlısı bir yayın çizgisi izlediğini belirterek şunları söyledi:

“TRT 2'de 27 Ağustos 2009 tarihinde, saat 22.10'da yayınlanan '5 Gün 5 Gündüm: Yüzleşme” adlı programda, son günlerde özellikle bazı çevrelerce yıpratma amaçlı olarak dile getirilen ve CHP'ye saldırı söylemi olarak geliştirilen 'Anamuhalefet partisi boşluğu' konusu seçilmiştir. Programın konusu bile hüküm cümlesi içermekte ve bu peşin hükmün tartıştırılarak, belleklere kazınması amaçlanmaktadır. Halkın parası ile siyasi iktidarın reklamı yapılmakta, muhalefet 'Goebbels' vari propaganda ile halkın gözünde küçük düşürülmek istenmektedir. Adı geçen programda anamuhalefet partisi boşluğu olduğu, CHP'nin ezilen kesimlerden oy almadığı, CHP'nin laiklik anlayışının CHP'ye oy kaybettirdiği, Onur Öymen'in yaklaşımları, sosyal demokrat oyların AKP'ye gittiği, CHP'nin kendisini yenilemediği, CHP'nin başarısız bir parti olduğu gibi hükümler dile getirilmiş, bu hüküm cümleleri tartıştırılarak, CHP acımasızca eleştirilirken, AKP'ye övgüler düzülmüştür.”

TRT'nın devlet televizyonu olmaktan çıkıp parti televizyonuna dönüştürüldüğünü söyleyen Okay, Bakan Aydın'a şu soruları yöneltti:

“Adı geçen programın yapımcısı, memuriyete hangi kamu kurumunda, hangi unvanla başlamıştır? Bu kişi kamu personeli sınavları ile mi yoksa açıktan atama ile mi memuriyete başlamıştır? Adı geçenin TRT'ye işe alınmasında, tarikat önderiyle ilişkili bir yayın kuruluşunda çalışmış olmasının etkisi var mıdır? Adı geçen programı sunan Ayşe İdem Tümer hangi tarihte ve hangi unvanla TRT'de işe başlamıştır? Bu şahıs son beş yılda hangi programlarda hangi görevleri üstlenmiştir? Etyen Mahçupyan'ın yorumcu olmasına kim ya da kimler karar vermiştir? Adı geçenin yorumcu olarak seçilmesinde AKP'ye yakınlığının etkisi var mıdır? Programda CHP'nin tartışılması kararı kim ya da kimler tarafından verilmiş ve bu karar kimler tarafından onaylanmıştır? Hiçbir temsilcisinin olmadığı bir yayında, CHP'nin parti tüzel kişiliği ile yöneticilerinin acımasızca eleştirilmesi TRT'nin tarafsızlığı ile bağdaşmakta mıdır? Tek yönlü taraf tutan yayın yapan kamu görevlileri hakkında herhangi bir işlem yapılmış mıdır? Kamu olanakları ile siyaset yapmak çağdaş demokrasi anlayışına sığar mı? AKP'ye yönelik olarak iktidar yetersizliği ve beceriksizliği konulu bir program yapılmasını nasıl karşılarsınız?”

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*