CHP'nin başka bir kanala daha para verdiği belirlendi

CHP'nin başka bir kanala daha para verdiği belirlendi.15065
  • Giriş : 25.06.2008 / 09:13:00

CHP'nin, 3,5 yıldır sadece Baykal'ın konuşmalarını yayınlayan Halk TV'ye ödeme yaptığı ortaya çıktı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Yenişafak Gazetesi'nin haberine göre Kanaltürk'e aktardığı 5,5 trilyonun hesabını veremeyen CHP'nin uydudan yayın yapan Halk TV'nin 3,5 yıldır uydu ve son bir yıl da Digitürk kirasını verdiği ortaya çıktı.

Aylık 18 bin dolar uydu kirası ödeyen Halk TV (Halk Radyo ve Televizyon Yayıncılık A.Ş) şimdiye kadar hiç reklam ve sponsor desteği almadı. CHP'nin propaganda aracı olarak bilinen Halk TV'nin şimdiye kadar uydu için 702 bin dolar ve Digiturk için de 500 bin YTL kira ödediği belirlendi. Hesapları Anayasa Mahkemesi tarafından incelenen CHP'nin mahkemeye sunduğu harcamalar arasında Halk TV tarafından partiye kesilen faturalarda yer alıyor. Mart 2005'te yayına başlayan ve logosunda Atatürk'ün imzasını çağrıştıran italik harf karakterleriyle 'Halk' logosunu kullanan televizyonun kurulması için gerekli cihazlarla ile bugüne kadarki tüm yayın masraflarının CHP'nin kasasından karşılandığı öne sürülüyor.

SADECE BAYKAL VAR

Halk TV'ye ilk başlarda ödemeleri yaptığı için CHP Genel Saymanı Mahmut Yıldız'ın uzun süre televizyonun sahibi şeklinde algılandığı öğrenildi. Yıldız'ın, Baykal'la ters düşerek CHP yönetiminden ayrılmasından sonra harcamalarda Genel Sayman olan Mustafa Özyürek son söz sahibi olmaya başladı. Halk TV, Baykal'ın grup konuşması ile çeşitli etkinliklerde yaptığı konuşmaları tekrar tekrar yayınlarken, CHP'nin resmi internet sitesinde yer alan sözleri de televizyonda sürekli altyazı olarak geçiyor. 22 Temmuz'a kadar Baykal'ın özel kalem müdürü olan Nesrin Baytok'un program yaptığı kanalda çalışanların bir kısmının kadroları da CHP Genel Merkezi'nin üzerine bulunuyor. CHP Tunceli eski Milletvekili Sinan Yerlikaya'nın 1998 Miss Turkey'de dereceye giren kızı Sidal Yerlikaya da Halk TV'de çalışan partililer arasında bulunuyor.

ANAYASA MAHKEMESİ İNCELİYOR

Kanaltürk'e ödenen paraların faturalarını daha sonra Anayasa Mahkemesi'ne ibraz eden CHP'nin Halk TV adına kesilen faturaları da mahkeme tarafından inceleme konusu oldu. Anayasa Mahkemesi, 2005'ten bu yana çeşitli tarihlerde Halk TV'nin CHP Genel Saymanlığı'na düzenli olarak fatura kestiğini belirledi. Kanal yönetiminin profesyonele televizyonculardan değil de mali müşavir ve turizm işletmecilerinden oluşması da dikkat çekiyor. Halk TV'nin Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Haluk Akıltopu ve Genel Müdürü Ertuğrul Kaya. CHP Genel Merkezi, 'Halk Gazetesi' ismiyle 15 günde bir yayınlanan gazete de çıkarıyor.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious