Doğan Medya Hükmetle uzlaşabilecek mi?

Doğan Medya Hükmetle uzlaşabilecek mi?.9727
  • Giriş : 20.02.2009 / 06:30:00
  • Güncelleme : 19.02.2009 / 23:48:02

Maliye'nin Doğan Grubuna 862 milyon TL ceza kesilmesinin ardından Star Ana Haber'de yapılan açıklama karıştırdı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:



Doğan Holding'ten dün sabah verilen ceza ile ilgili şu açıklama geldi:

Doğan Yayın Holding'den İMKB'ye gönderilen yazıda, Halkalı Vergi Dairesi tarafından dün şirkete, 2004, 2005 ve 2006 yıllarına ilişkin olarak vergi inceleme raporları dayanak gösterilerek 132 milyon 921 bin 473 TL tutarında vergi asli ödemesiyle, 693 milyon 179 bin 4 TL tutarında vergi ziyaı ve 165 bin TL tutarında özel usulsüzlük cezalarını içeren toplamda yaklaşık 826 milyon 265 bin 477 TL'lik vergi-ceza ihbarnamelerinin tebliğ edildiği belirtildi.

Açıklamada, ''Konuya ilişkin geniş bir açıklama ayrıca yapılacak olup, vergi inceleme raporlarında eleştiri konusu yapılan şirketimiz uygulamalarının yasal düzenlemelere ve Maliye Bakanlığının tebliğ, sirküler ve muktezalarına uygun olduĞu düşünülmektedir. Vergi inceleme raporlarında yer alan iddialara karşı her türlü yasal hakkımız kullanılacaktır.'' denildi.

Ancak Doğan Grubu'nun açıklamaları bununla kalmadı.

Dün akşam Uğur Dündar'ın sunduğu Star Ana Haber'de bambaşka bir açıklama yer aldı. Uğur Dündar'ın okuduğu Doğan Medya Grubu'na yönelik açıklamada hem hükümet hem de maliye elemanları alenen hedef alındı.

Dündar'ın okuduğu açıklamada şu ifadeler yer aldı:

OLAYIN ÖZETİ ŞUDUR: DOĞAN YAYIN HOLDİNG 11 KASIM 2006 TARİHİNDE TELEVİZYON HİSSELERİNİN % 25'İNİ AXEL SPRİNGER'E SATMAK ÜZERE GÖRÜŞMELERE BAŞLAMIŞTIR. 2006 GÜNÜ SERMAYE PİYASASI KURULUNA YAPTIĞI AÇIKLAMA İLE BUNU DUYURMUŞTUR. AXEL'LE YAPILAN ANLAŞMADA SATIŞ İŞLEMİ BELLİ ŞARTLARA BAĞLANMIŞTIR. DOĞAN YAYIN HOLDİNG 22 ARALIK 2006 TARİHİNDE SPK'YA BU ANLAŞMANIN TAMAMLANMAKTA OLDUĞUNU BİLDİRMİŞTİR.



ANLAŞMA 2 OCAK 2007 GÜNÜ AXEL GRUBUNUN PARAYI YATIRMASI VE DOĞAN YAYIN HOLDİNG'İN DE HİSELERİ DEVRETMESİYLE SONUÇLANMIŞTI. DOĞAN YAYIN HOLDİNG BU SATIŞTA 30 TRİLYON LİRA VERGİ BORCUNU DA MART AYINDA ÖDEMİŞTİR. ANCAK GRUBU YOK ETME PLANINI UYGULAMAKLA GÖREVLENDİRİLDİĞİ ANLAŞILAN VERGİ ELEMANI KENDİSİNE ANLAŞMA İLE İLGİLİ BÜTÜN KANITLAR, BELGELER SUNULDUĞU HALDE BUNLARI DİKKATE ALMAYARAK TÜRK TİCARET HAYATINDA EŞİ GÖRÜLMEMİŞ KASTİ BİR KARARA İMZA ATMIŞTIR.



HİSSE DEVRİ 2 OCAK 2007 TARİHİNDE GERÇEKLEŞTİĞİ, DOLAYISIYLA PARANIN DA DOĞAN YAYIN HOLDİNG KASASINA AYNI GÜN GİRDİĞİ BELGELERLE SUNULDUĞU VE VERGİSİ DE HEMEN AKABİNDE YATIRILDIĞI HALDE SATIŞ İŞİNİN 2006 YAPILDIĞI GİBİ KASITLI BİY YORUMLA CEZA KESMİŞTİR. YANİ BÜTÜN SOMUT BELGELERE VE VERGİNİN YATIRILMIŞ OLMASINA RAĞMEN "BEN SENİ YEMEYE KARARLIYIM" DİYEN KURT MİSALİ 860 MİLYON LİRA GİBİ İNSAFSIZ BİR CEZAYI KESMİŞTİR.
İKTİDARIN KASTİ VE GADDARLIĞI BURADA DA KALMAMIŞ ORTADA SADECE 8 GÜNLÜK TARTIŞMALI BİR SÜRE ANLAŞMAZLIĞI VARKEN BUNU VERGİ KAÇAKÇILIĞI GİBİ AKIL ALMAZ BİR SUÇ KATEGORİSİNE SOKMUŞTUR. “

Ancak bu açıklama Doğan Grubu'na yönelik medya gruplarının hiçbirinde yer almadı. Açıklama adeta buharlaştı.

Hükümet ve maliye yetkilileri Star Ana Haber'de Uğur Dündar'ın okuduğu sert ve hakarete varan ifadeler üzerine Uğur Dündar ve Doğan Medya hakkında dava açmaya karar verdi. Uğur Dündar'ın ekranda okuduğu açıklamanın grubu daha zor durumda bırakması yeni bir krizi doğurdu.


Doğan Grubu'nun gece geç saatlerde İMKB'ye bu kez yeni bir açıklama gitti.

Doğan Yayın Holding, ''Doğan TV Holding'deki Doğan Yayın Holding hisselerinin Axel Springer A.G'ye devir işleminin 2007 yılında gerçekleştiğini, vergi inceleme raporunda yer alan 'Doğan TV Holding A.Ş hisse senedi devir işleminin 2006 yılında tamamlandığı' iddiasının herhangi bir hukuki geçerliliğinin olmadığının aşikar olduğunu'' bildirdi.

Doğan Yayın Holdingden İMKB'ye gönderilen yazıda, 1 Nisan 2003-31 Mart 2004, 1 Nisan 2004-31 Aralık 2004, 2005 ve 2006 hesap dönemlerine ilişkin olarak, Halkalı Vergi Dairesi tarafından gönderilen 16 ve 30 Ocak 2009 tarihli vergi inceleme raporları dayanak gösterilerek toplam 132 milyon 921 bin 473 TL tutarında ''vergi aslı'' tutarı ile 693 milyon 179 bin 4 TL tutarında ''vergi ziyaı'' ve 165 bin TL tutarında ''özel usulsüzlük'' cezalarını içeren vergi/ceza ihbarnamelerinin 17 Şubat Salı günü şirkete tebliğ edildiği belirtildi.

Yazıda, vergi inceleme raporunda, şirketin bağlı ortaklığı Doğan TV Holding A.Ş'de sahip olduğu ve Doğan TV Holding A.Ş sermayesinin yüzde 25'ini temsil eden hisse senetlerinin, Axel Springer AG'nin yüzde 100 iştiraki olan Dreiundvierzigste Media Vermögengsverwaltungsgesellschaft GmbH'a (DMV) hukuken satışının 2007 yılında yapılmış olmasına rağmen, satışın 2006 yılında gerçekleştirildiği ve bu hisse satışının 2006 yılı kayıtlarına alınmadığı, bu nedenle Kurumlar Vergisi Kanununun madde 5/1-e'de düzenlenen ''iştirak hissesi satış kazancı istisnası''ndan yararlanamayacağının öne sürüldüğü kaydedildi.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*