F1'e soruşturma

  • Giriş : 29.08.2006 / 00:00:00

Ödülü Talat’ın vermesi Rum’ları ayağa kaldırdı

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


İstanbul’da düzenlenen Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sinde birinci gelen Ferrari pilotu Felipe Massa’ya kupayı KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat’ın vermesi, kriz yarattı. Uluslararası Otomobil Federasyonu FIA’nın sözcüsü, Türkiye’nin siyasi tarafsızlık ilkesini ihlal etmiş olabileceği endişesiyle geniş kapsamlı bir soruşturma başlatıldığını söyledi.

Uluslararası Otomobil Federasyonu, siyasi tarafsızlığın temel ilkelerinden biri olduğunu belirten bir de açıklama yayımladı. Açıklamada bu tarafsızlığın ihlalinin hiçbir şekilde kabul edilmeyeceğinin altı çizildi.

Soruşturmanın sonuçlarının Uluslararası Futbol Federasyonu’nun Motor Sporları Konseyi’ne sunulması bekleniyor.

Podyum ve ödül töreni ihlalerini ciddiyetle ele alan Federasyon’dan, Türkiye’ye ceza verilip verilmeyeceği konusunda açıklama gelmezken, Türkiye’nin gelecek yıl Formula yarışına ev sahipliği yapmasının tehlikeye girebileceği yorumları yapılıyor.

F1 tartışması alevlendi

1997’de yerel bir belediye başkanın ödül törenini engellemesi üzerine Uluslararası Futbol Federasyonu, İspanya’yı Avrupa Grand Prix yarışının takviminden çıkarmıştı.

2002’de de podyumdaki hareketlerinden dolayı Michael Schumacher, rubens Barichello ve Ferrari’ye, 1 milyon dolar ceza verilmişti.

RUMLAR ŞİKAYETTE BULUNACAK

Kriz, Rum kesiminde de tepkilere neden oldu. Formula-1 yarışının politik amaçlı kullanıldığını öne süren Fileleftheros gazetesi, Rum yönetiminin, ödül töreninde Talat’ın “KKTC Cumhurbaşkanı” olarak anons edilmesini ilgili tüm uluslararası kuruluşlara şikayet edeceğini belirtti.

Haberde, Rum yönetimi sözcüsü Hristodulos Paşardis’in gazeteye yaptığı açıklamada, “Grand Prix organizatörlerinin bu eyleminin herkes için bir kışkırtma olduğunu ve cevapsız kalmayacağını” söylediği ifade edildi.

Birincilik kupasının Talat tarafından verilmesinin Rum hükümeti ve Rum spor dünyasında büyük tepkiyle karşılandığını yazan gazete, Paşardis’in “Türk tarafının önceden planlanmış yapmacık bir hareketi” sözlerine de yer verdi.

Diğer Rum gazeteleri de konuya geniş yer verirken, Alithia gazetesi, “2,5 milyar izleyici Başkanı gördü” başlığını kullandı.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious