G.Kurmay'dan haber sitelerine uyarı!

G.Kurmay'dan haber sitelerine uyarı!.7043
  • Giriş : 24.11.2008 / 23:55:00
  • Güncelleme : 24.11.2008 / 23:27:31

Basın Konseyi, Genelkurmay'ın şikayeti üzerine bazı internet siteleri ile Zaman ve Vakit'in ''uyarılmasına'' karar verdi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Basın Konseyi'nden yapılan açıklamada, Genelkurmay Adli Müşaviri Hakim Tuğgeneral Hıfzı Çubuklu tarafından konseye yapılan başvuruda, ''10 Eylül 2008 tarihi itibariyle www.aktifhaber.com internet sitesi kaynak gösterilmek suretiyle www.samanyoluhaber.com, www.davethaber.com internet sitelerinde, 11 Eylül 2008 tarihinde www.aktifhaber.com ve www.zaman.com.tr internet siteleri ile Vakit gazetesinin aynı tarihli nüshasında ve Zaman gazetesinin 12 Eylül 2008 tarihli nüshası ile yine 12 Eylül 2008 tarihinde Star gazetesinin internet sitesi olan www.stargazete.com'da Yargıçlar ve Savcılar Birliği (YARSAV) Başkanı Ömer Faruk Eminağaoğlu'nun eşi Serpil Eminağaoğlu'nun Genelkurmay Adli Müşavirliği'nde çalıştığı belirtilerek, saat 16.00'da üçlü bir zirve gerçekleştirildiği, görüşmenin 1 saat 15 dakika sürdüğü''nün iddia edildiği belirtildi.

Başvuruda, haberlerde iddia edilenin aksine böyle bir görüşmenin yapılmadığının öne sürüldüğü ifade edilen açıklamada, söz konusu başvuruda şu ifadelere yer verildiği vurgulandı:

''Kaldı ki belirtilen tarih ve saatte böyle bir üçlü zirvenin gerçekleştirilmesi de fiilen imkansız bulunmaktadır. Zira, mahiyetinde görev yapmakta olan Ömer Faruk Eminağaoğlu'nun eşi Serpil Eminağaoğlu, 11 Ağustos–1 Eylül 2008 tarihleri arasında yıllık izinde olup, garnizon dışında bulunmaktaydı.

Milli Savunma Bakanlığına ait 'Ömer Faruk Eminağaoğlu'nun giriş-çıkış raporu'nda da görüldüğü üzere Eminağaoğlu, hakkındaki haberler nedeniyle 25 Ağustos 2008, 2 Eylül 2008, 9 Eylül 2008, 16 Eylül 2008 ve 19 Eylül 2008 tarihlerinde Asal Daire Başkanlığı'na gelmiştir. Ayrıca, Genelkurmay Başkanlığı Bilgi Sistemleri kayıtlarına göre de Ömer Faruk Eminağaoğlu'nun haberde belirtildiği üzere 25 Ağustos 2008 ve 1 Eylül 2008 tarihlerinde Genelkurmay karargahına giriş-çıkış yapmadığı açıktır.''

Açıklamada, aynı başvuruda, adı geçen yayınlar hakkında Basın Meslek İlkeleri'nin ''Kişileri ve kuruluşları, eleştiri sınırlarının ötesinde küçük düşüren, aşağılayan veya iftira niteliği taşıyan ifadelere yer verilemez'' şeklindeki 4. maddesi, ''Soruşturulması gazetecilik olanakları içinde bulunan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğuna emin olmaksızın yayınlanamaz'' şeklindeki 6. maddesi ve ''Yasaların suç saydığı eylemler, gerçek olduğuna inandırıcı makul nedenler bulunmadıkça kimseye atfedilemez'' şeklindeki 10. maddesini ihlal suçundan gerekli işlemlerin yapılmasının istendiği kaydedildi.

-UZLAŞTIRMA ÇABASI VE KARAR-

Açıklamada, Basın Konseyi Genel Sekreteri'nin uzlaştırma çabasına şikayetçinin olumlu bakmadığını bildirdiği, şikayet edilen ''www.aktifhaber.com'', ''www.samanyoluhaber.com'', ''www.davethaber.com'', ''www.zaman.com.tr'', ''www.stargazete.com'' internet siteleri ile Zaman gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı ve Anadolu'da Vakit gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Karahasanoğlu'na gönderilen mektuplara ise yanıt gelmediği belirtildi.

Açıklamada, başvuruyu değerlendiren Basın Konseyi Yüksek Kurulu'nun şu karara vardığı bildirildi:

''Söz konusu haberde ileri sürülen bütün iddia ve unsurların yalan olduğunu ortaya koyan kanıtlar göndermiş olduğunu dikkate alarak Basın Meslek İlkeleri'nin 'Kişileri ve kuruluşları, eleştiri sınırlarının ötesinde küçük düşüren, aşağılayan veya iftira niteliği taşıyan ifadelere yer verilemez' şeklindeki 4. maddesi ile 'Soruşturulması gazetecilik olanakları içinde bulunan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğuna emin olmaksızın yayınlanamaz' şeklindeki 6. maddesinin ihlal edildiği gerekçesiyle adı geçen yayınların oy birliği ile 'uyarılmalarına' karar verilmiştir.''

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*