Gazete 1 Nisan şakası yaptı, Eskişehir karıştı

  • Giriş : 01.04.2006 / 00:00:00

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de çeşitli şakalarla anılan 1 Nisan günü yine birbirinden ilginç şakalara sahne oldu.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Gazete, haberin sonunda bunun 'Nisan 1' şakası olduğunu söylerken, haberin tamamını okumayan çok sayıda okuyucu gazeteyi arayarak bunların doğru olup olmadığı sordu.
Yerel gazeteler, özellikle son yıllarda 1 Nisan ile ilgili birbirinden ilginç haberler şakalar yapıyor. Geçen yıl Erzurum'da yayınlanan haftalık ''Palandöken'' gazetesi de vali ve büyükşehir belediye başkanının hükümete tepki için istifa ettiklerini manşetten verdi. Haberin devamının verildiği iç sayfada ise yöneticilerin hoşgörüsüne sığınılarak Nisan 1 şakası yapıldığı açıklandı. Yine Trabzon'da yayınlanan bölgesel Kuzey Ekspres gazetesi, sürmanşetinde, ''Fatih Tekke Fener'de'' başlığıyla okuyucularına verdiği haberde, milli futbolcunun gelecek sezon için sarı-lacivertli takımla anlaştığını duyurdu. Gazete, son sayfasında ise 1 Nisan şakası yaptığını ve haberin gerçeğini yansıtmadığını belirten bir yazı yayımladı. Bu yılın 1 Nisan şakası ise Eskişehir'de günlük olarak yayımlanan Burç gazetesinden geldi.

Gazete bugünkü manşetinde 'İnanılmaz gerçekler!' başlığı ile verdiği haberde, Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen'in muhtemel bir erken genel seçimde DSP'nin başında yer alabilmek için, metropol ilçe Tepebaşı Belediye Başkanı Tacettin Sarıoğlu'nun ise Sıraevlei konut projesinde müteahhidin işini savsaklaması ve AK Parti il teşkilatının kendisine sahip çıkmaması gerekçesiyle dün gece birer ani kararla istifa ettiklerini duyurdu. Haberde ayrıca Eskişehirspor'un Galatasaray'ın ünlü futbolcusu Hakan Şükür'ü de renklerine bağladığını yazarken, haberin sonunda "Bu haber '1 Nisan şakası' olarak yazılmış olup, haberde ismi geçen şahısların yaptığımız bu şakayı anlayışla karşılayacaklarını umuyoruz." ifadelerine yer vererek bunun bir şaka olduğunu duyurdu.

İnsanları bir nebze olsun eğlendirmek amacıyla böyle bir haberi yayımladıklarını belirten Burç gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sezai Kara, haberin tamamını okumayan çok sayıda kişinin özellikle sabah saatlerinden kendilerini arayarak olayın doğru olup olmadığını öğrenmeye çalıştıklarını söyledi.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious