Gazetecilere CIA suçlaması

  • Giriş : 28.08.2006 / 00:00:00

Sınır Tanımayan Gazeteciler adlı Fransız sivil toplum örgütünün kısmen CIA tarafından finanse edildiği iddia edildi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


ABD ve Fransa’da yayın yapan bazı internet sitelerinde yer alan habere göre, RSF’in CIA’ye yakın olduğu söylenen National Endowment for Democracy (NED) vakfının iktidardaki Cumhuriyetçi Parti tarafından yönetilen kolu niteliğindeki Uluslararası Cumhuriyetçi Enstitü’den (IRI) maddi yardım aldığı söyleniyor.

Haberde, Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü Washington temsilcilerinin söz konusu vakıftan para alındığına dair haberleri doğruladıkları da bildiriliyor.

Fransız sivil toplum örgütü, ABD yönetimine yakın kaynaklar tarafından finanse edildiği gerekçesiyle ABD’nin devirmeye çalıştığı rejimler üzerine odaklanmakla da suçlanıyor.

Daha önce 11 Eylül saldırılarının ABD içinden bazı grupların komplosu olduğu iddiasını ortaya atarak büyük sansasyon yaratan ‘Voltaire Şebekesi’ adlı Fransız web sitesi, bu kez de Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü’nü bilinçlice Küba, Venezüella ve Haiti’ye ‘yüklenmekle’, ABD’ye yakın olan Meksika ve Kolombiya gibi ülkelerdeki basın özgürlüğü ihlallerini gözardı etmekle suçladı.

RSF yöneticleri daha önce ‘Center for a Free Cuba’ adlı merkezden para yardımı aldıklarını kabul etmişlerdi. Voltaire Şebekesi’ne göre söz konusu merkez, Küba’daki rejimi devirmek hedefiyle NED ve ABD yönetimi tarafından finanse ediliyor.

Irak’ta ABD askerlerinin insan haklarına aykırı eylemlerini kınamamakla da suçlanan RSF, geçtiğimiz yıllarda da Genelkurmay başkanı orgeneral Hüseyin Kıvrıkoğlu’nu hedef almış ve kendisini dünyadaki basın özgürlüğü düşmanları listesinde göstermişti.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious