İşadamı Karamehmet; 'Aylık kazancım 10 bin YTL'

  • Giriş : 17.03.2006 / 00:00:00

Yöneticisi olduğu Tercüman Gazetesi'nde izinsiz olarak yayınlanan iki fotoğraf nedeniyle mahkemede ifade veren, dünyanın sayılı zenginleri arasındaki İşadamı Mehmet Emin Karamehmet, aylık kazancının 10 bin YTL olduğunu söyledi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


İstanbul 1. Fikri ve Sınai Haklar Ceza Mahkemesi'ndeki duruşmaya, 7 sanıktan sadece Mehmet Emin Karamehmet katıldı.

Hakim, davanın şahsi ceza davası olarak açıldığını, ancak yürürlüğe giren yeni yasalar çerçevesinde şahsi ceza davalarının tümünün kamu davasına dönüştüğünü hatırlattı.

Dünyanın ileri gelen zenginleri arasında yer alan Mehmet Emin Karamehmet, kimlik tespiti sırasında aylık kazancının 10 bin YTL olduğunu söyledi. savunmasını mahkemeye yazılı olarak sunan sanık Karamehmet, dilekçesinde, davada Halka ve Olaylara Tercüman Gazetesi'nin imtiyaz hakkı sahibi olan Basın Yatırım Sanayi ve Ticaret A.Ş'nin yönetim kurulu üyesi olması nedeniyle suçlandığını ifade etti. Karamehmet, yönetim kurulu üyesi kişilerin yayının içeriğiyle, konulacak yazı ile resim ve grafik gibi görsel malzemeyle ilgilenmediklerini kaydetti.

Hangi fotoğrafın kullanılacağı, bununla ilgili izin alınıp alınmadığı gibi teknik ayrıntıların profesyonel gazetecilerin işi olduğunu belirten Karamehmet, ayrıca dava konusu fotoğrafların kaynak belirtilerek yayınlandığını anlattı.

Davanın Basın Kanunu'nda belirtilen 2 aylık süre içinde kamu davasına dönüşmediğinden düşmesi gerektiğini ifade eden Karamehmet, uzlaşmayı kabul etmediğini, ortada kendisine atfedilebilecek suç olmadığını ve beraatına karar verilmesini istediğini bildirdi.

Duruşma, dosyadaki eksiklerin tamamlanması için ertelendi.

Şahsi ceza davası olarak açılan davanın dilekçesinde, Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş'nin sahibi olduğu Hürriyet Gazetesi'nin 1 Ocak 2004 tarihinde "Yeni Yıl Hürriyet" adlı bir ek dağıttığı belirtiliyor. Ekte, Türkiye'nin önde gelen 27 isminin o güne kadar kamuoyu tarafından görülmeyen halleriyle fotoğraflarının yayınlandığı, bu fotoğraflardan 3'ünde de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Türk Milli Takımı'nın 56 nolu formasıyla görüntülendiği anlatılan dilekçede, bu fotoğrafların özel fotoğraf ekibinin büyük emek ve çabasıyla çekildiği kaydediliyor.

Söz konusu fotoğraflardan 2'sinin 3 Ocak 2004 tarihli Halka ve Olaylara Tercüman Gazetesi'nde izin almaksızın ve eser sahibi belirtilmeksizin yayınladığı ileri sürülen dilekçede, o dönemde Halka ve Olaylara Tercüman Gazetesi'nin imtiyaz hakkı sahibi Basın Yatırım Sanayi ve Ticaret A.Ş'nin Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Bülent Ergin, Yönetim Kurulu üyeleri Osman Berkmen, Süleyman Serdar Çaloğlu, Hüseyin Murat Vargı ve Mehmet Emin Karamehmet ile gazetenin sorumlu yazıişleri müdürü Mustafa Dolu ve Genel Yayın Yönetmeni Aydın Candabakoğlu'nun Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nun 71. ve 72. maddesi uyarınca cezalandırılması isteniyor.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious