Kan şekeri düşüklüğü deyip geçmeyin

  • Giriş : 19.10.2006 / 00:00:00

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın fenalaşması ile gündemine gelen kan şekeri düşmesinin (Hipoglisemi), üzerinde durulması gereken önemli bir sağlık sorunu olduğu belirtildi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Kan şekerinin herhangi bir nedenle aşırı derecede düşmesi olarak tanımlanın Hipogliseminin hakkında bilgi veren Acıbadem Hastanesi Diyabet Merkezi Uzmanı Dr. Yaser Süleymanoğlu, hipogliseminin bir hastalık değil biyokimyasal bir olay olduğuna dikkat çekti.

Süleymanoğlu, kan şekerin normalin altına düşmesi olarak tanımladığı hastalık hakkında şu bilgileri verdi: "İnsanın normal açlık kan şekeri 85-100 mg/ dl arasında seyir ederken, bu rakam toklukta 120-130 mg/ dl arasında seyir etmektedir. Uzun süren açlık durumunda veya tokluk sonrasında - özellikle şeker ve unlu mamullerden zengin bir yemek yedikten 2- 3 saat sonra kan şekerinin düşmesi sonucu hipoglisemi yaşanır. Aşırı terleme, çarpıntı, ellerde titreme, konsantrasyon kaybı, konuşma güçlüğü, sinirlilik, bulantı, aşırı acıkma hissi, tam bilinç kaybı ile hipoglisemi oluşur."

Dr. Süleymanoğlu kan şekeri düşmesinin sebeplerini şu şeklide ifade etti: "Şeker ve ensülin metabolizmasında bir düzensizlik olarak özetlenecek Tip 2 diyabetin erken dönemi olabilir. Ancak her zaman neden bu değildir. Yoğun çalışma temposu, aşırı stres, ağır egzersiz durumlarında ve yeteri miktarda kalori veya karbonhidrat alınmadığı takdirde hipoglisemi görülme riski vardır. Tiroit ve böbreküstü bezleri başta olmak üzere bazı endokrin organların ürettiği hormonların fazlalığında veya yetersizliğinde hipoglisemi bulguları görülebilir. O nedenle hipoglisemiden yakınan bir hasta endokrin (hormon) açısından ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmelidir, diğer endokrin organ fonksiyonlarında bir düzensizlik yok ise, kişinin tip 2 diyabet adayı olabileceği düşünülmelidir."

Hipoglisemi nedenini bulmakla başladığını belirten Süleymanoğlu, Hipoglisemide beslenme ve egzersiz tedavileri uygulanabileceğini belirtti. Süleymanoğlu, ensülin miktarlarındaki aşırı yüksekliği olan vakalarda, hekim tarafından ilaç verilebileceğini kaydetti.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious