Kanaltürk ve Vatan satılıyor

  • Giriş : 04.12.2007 / 10:09:00

İkisini alarak medya dünyasına geri dönecek işadamı daha önce Gökkafes'le adını duyurmuştu.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Tartışmalı Gökkafes projesi ile gündeme gelen ve TMSF tarafından el konulan Kentbank'ın eski sahibi Mustafa Süzer, Vatan Gazetesi ile Kanaltürk televizyonunu satın alarak medya dünyasına geri dönüyor

Turgut Özal döneminde yıldızı parlayan ve Kent TV, Joy TV, Maxi TV'nin sahibi ve Senkron Tv'nin ortaklarından biri olan işadamı Mustafa Süzer, medya dünyasına geri dönüyor.

MUTLU, DOĞAN'I İSTİYORDU

Süzer, medya dünyasına Kanaltürk Televizyonu ile Vatan Gazetesi satın alarak dönmeye çalışıyor. Vatan Gazetesi'nin sahibi Zafer Mutlu'nun gazeteyi Posta, Hürriyet ve Milliyet gazeteleri ile Kanal D, Star ve CNN Türk'ün sahibi Aydın Doğan'a satmak için pazarlık yaptığı biliniyordu. Ancak Mutlu ile Süzer arasında yapılan pazarlık sayesinde bu gazetenin Süzer'e satıldığı öğrenildi. Kanaltürk Televizyonu sahibi Tuncay Özkan'ın da son dönemlerde televizyonu Turgay Ciner'e sattığı yönünde bazı iddialar ortaya çıkmasına rağmen Özkan'ın televizyonu Süzer'e sattığı ifade ediliyor.

TUNCAY ÖZKAN'DAN KURTULMANIN YOLU

Süzer'in Vatan Gazetesi ile Kanaltürk televizyonunun satın alınması medyada yeni bir blok oluşturuluyor yorumlarına neden oldu. Süzer'in aldığı bu medya kuruluşlarıyla AK Parti hükümetine karşı ciddi bir muhalefet yapmaya hazırlandığı ifade ediliyor. Bu arada Özkan'ın Kanaltürk'ü sattıktan sonra yeniden medyaya geri dönmesinden rahatsızlık duyacağı öğrenilen Süzer ile Aydın Doğan'ın Özkan'ı pasif bir duruma getirmeye çalıştığı ifade ediliyor. Süzer ile Doğan'ın bu yüzden Özkan'ı CHP'de yönetici yaparak ondan kurtulmaya çalıştığı ifade ediliyor. Son günlerde bazı gazetelerde Özkan'ın CHP'de 2. adamlığa soyunduğu dile getirilmişti. Özkan'ın CHP'ye dinamizm de getireceği ileri sürülmüştü.

DOĞAN ANLAŞMIŞTI

Doğan Yayın Holding şirketlerinden Doğan Gazetecilik de bir süre önce İMKB'ye bir açıklama göndererek, Vatan gazetesinin isim ve imtiyaz hakkına sahip Bağımsız Gazeteciler'in hisselerini toplam 18 milyon dolar karşılığında satın alma kararı aldığını açıklamıştı

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious