Karamehmet, Çukurova grubunun yarısını kime sattı?

Karamehmet, Çukurova grubunun yarısını kime sattı?.12858
  • Giriş : 14.06.2008 / 14:12:00

Mehmet Emin Karamehmet'in, medya varlıklarının yarısını İsrailli bir şirkete sattığı iddia edildi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Karamehmet'in, sahibi olduğu Çukurova Holding bünyesindeki yazılı basın ve televizyon varlıklarının %50'sini İsrailli bir şirkete devrettiği iddia ediliyor.

Çukurova Holding bünyesinde Show TV, Sky Türk, Akşam gazetesi, Güneş gazetesi, Halka ve Olaylara Tercüman Gazetesi yer alıyor. Ancak özellikle milliyetçi ideolojinin ateşli savunucusu Halka ve Olaylara Tercüman Gazetesi'nin İsrailli şirkete satışı, medyada büyük ses getirdi.

Operasyon geçen yıl planlanmıştı

Geçen yıl Doğan Grubu'nun Vatan Gazetesi'ni satın almak için görüşmeler yaptığını açıklamasının ardından, Çukurova Holding'in de medya organlarından yarısının azınlık hisselerini satmayı planladığı medyaya yansımıştı.

Reuters Haber Ajansı'nın haberine göre satış için JP Morgan yetkilendirildi ve 4 talip şirketlerle ilgili ayrıntılı inceleme yaptı. Adının açıklanmasını istemeyen bir kaynak, Çukurova Holding'in planlarıyla ilgili olarak "Digiturk, Akşam, Show TV ile diğer gazete ve dergilerden oluşan bir holding yapısı kuruyorlar ve bunu satıyorlar... Bunun yüzde 50'ye kadar olan kısmını satacaklar." dedi.

Ve operasyon süreci tamamlandı

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF)'ye olan borçlarını ödeme güçlüğü çeken, içinde bulunduğu mali sıkıntıdan kurtulma çabasında olan Mehmet Emin Karamehmet'in sonunda planını gerçekleştirdiği ve medya şirketlerinin yarısını İsrailli şirkete sattığı öne sürüldü.

EKONEWS

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious