Kavganın adı Turkcell mi?

Kavganın adı Turkcell mi?.4872
  • Giriş : 14.08.2007 / 11:25:00

Son bir haftadır Aydın Doğan'a bağlı medya kuruluşları ile Mehmet Emin Karamehmet'e ait medya gruplarında yaşanan kavganın doruğa çıkmasının ardında Turkcell'in Doğan Grubu'na ilanları kesmesinin yattığı ortaya çıktı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Aydın Doğan'a ait Doğan Medya Grubu'na bağlı gazeteler ile Mehmet Emin Karamehmet'in sahibi olduğu Çukurova Grubu'na bağlı basın kuruluşları arasında son dönemde kızışan kavga manşetlere kadar taşarken, kavganın asıl nedeninin reklam pastasından pay kapma yarışı olduğu ifade ediliyor. Turkcell'in Doğan Grubu'na reklam ambargosu uygulamasının kavgayı kızıştırdığı belirtilirken, Çukurova Grubu, Turkcell reklamını vermedikleri için iki taraf arasında gerginlik yaşandığını doğruladı.

İLK HAMLE DOĞAN'DAN GELDİ

Doğan Grubu'nun amiral gemisi Hürrriyet, Çukurova Grubu'nun sahibi Mehmet Emin Karamehmet'e ilişkin haberleri geçen hafta manşetlerine çekerken, Çukurova Grubu'na ait Akşam, Tercuman ve Güneş Gazeteleri'nden aynı şiddette karşılık gördü. Hürrriyet Gazetesi'nde, "Karamehmet, Show TV'nin kayıtlarını kendine saklıyor", "Karamehmet'in Aksoy'u Show'dan silme planı Yargıtay'dan döndü, "Aksoy, Karamehmet'e 'çaktırmadan Show'u satıyorsun' davası açıyor" şeklinde ard arda haberler çıkmasının ardından, başta Akşam olmak üzere Çukurova Grubu'na bağlı gazeteler, Aydın Doğan ile Erol Aksoy arasında geçmişte yaşanan kavgaları ön plana çıkartan, "Şer İttifakı", "Doğan'ın yalan rüzgarları dinmiyor" manşetleri ile karşılık verdi. İki grup arasında kavganın son dönemde şiddetlenmesinin ardında, Çukurova Grubu'na ait Turkcell'in Doğan Medya Grubu'na reklam ambargosu uygulamasına geçmesinin neden olduğu ifade ediliyor. Bu iddialara, geçtiğimiz haftalarda Aydın Doğan tarafından satın alındığı İMKB'ye bildirilen Vatan Gazetesi'nin dünkü sayısında, "AVEA ve Vodafone, faturalı hatta Turkcell'den ucuz çıktı" başlıklı haberde doğrudan Turkcell'in hedef alınması gösteriliyor.

"ÖZKÖK, AKSOY'U KULLANIYOR"

Hürriyet Gazetesi'nde dün "Amerika'da olsa Karamehmet'i hapse atarlardı" başlığı ile Çukurova Grubu Başkanı Mehmet Emin Karamehmet'i hedef alan bir habere yer verilirken, Akşam Yazarı Yavuz Semerci, iki grup arasındaki kavganın asıl nedeninin Turkcell ilanları olduğunu açığa çıkaran bir yazı kaleme aldı. Yavuz Semerci, "Ah şu medya savaşları" başlıklı yazısında, "Turkcell yönetimi (Elbette Çukurova Grubu'nun onayı ile) bir yıldır (yüksek reklam tarifesi nedeni ile) Doğan Medyasına ilan vermiyor. Doğan Grubu'nun sadece Turkcell'den kaynaklanan ilan kaybı 50 milyon doları bulmuştur.Bu gerçeği dikkate alarak soralım:Bu ilan ambargosu olmasa Doğan Grubu, Çukurova'ya yönelik (ağırlıklı olarak bel altı vuruş tekniği kullanarak) yayınlar yaparmıydı? Doğan sadece Çukurova'nın büyümesini engellemeye yönelik yayın yapmıyor, aslında Türkiye'nin büyük reklam verenlerine de bel altından sopa gösteriyor. Bana ilan vermeyen grupların itibarını sarsarım... Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök, Türkiye'nin ilk hayali ihracat iddiasına muhatap olan gazetecisidir. Özkök'ün günahsız olmasına rağmen adının karıştığı bu olay, Show TV'nin Erol Aksoy ve Hürriyet ortaklığında olduğu döneme aittir. Şimdi Özkök, kendi adını hayali ihracat olayına karıştıran Erol Aksoy'u kullanarak, Çukurova Grubu'na saldıran haberlere onay veriyor" değerlendirmesinde bulundu.

'Doğan Reklam ilan için bize küfretti'

Çukurova Holding Yönetim Kurulu üyesi Serdar Çaloğlu, Yeni Şafak'a yaptığı açıklamada, aleyhlerine yapılan haberlerin arkasında Show TV ve Akşam'ın büyümesini engelleme ve Turkcell ilanlarının Doğan gazetelerine verilmeyişinin yattığını söyledi.

DOĞAN AKSOY'A RUM ÇOCUĞU DEMİŞ

Aydın Doğan ile Erol Aksoy'un gruplarına yönelik yıpratma kampanyası başlattıklarını dile getiren Çaloğlu, "Aydın Doğan, Erol Aksoy'a 'Rum çocuğu' falan demiştir. Aydın Doğan bunun yaratıcısıdır. Geçmişte birbirlerine girmişlerdir. Şimdi işbirliği içindeler. Biz yabancı finansman getirmek için 50'den fazla yabancıyla görüştük. Fakat buradaki asıl tedirginlik, Aydın Doğan'ın böyle bir şey olursa gücünü kaybedeceği düşüncesidir" şeklinde konuştu.

Serdar Çaloğlu, Doğan Grubu'nun karşı saldırısının ardında Turkcell ilanlarının kesilmesinin yer alıp almadığına ilişkin sorumuza, "Bunun da önemli bir payı var" şeklinde karşılık verdi.

Reklam konusunda Doğan Grubu'nun doğru fiyatlamaya inmedikleri için reklam vermeyi kestiklerini kaydeden Çaloğlu, kendilerine yönelik küfürler olunca reklamı tamamen kestiklerini belirtti.

İLAN İÇİN KÜFÜR

Çaloğlu, şunları söyledi:

"Fiyatı aşağı çekmedikleri gibi adamlar anama babama küfretmişler. Türk basınında Mehmet Emin Karamehmet gibi işadamları, basının çok sesliliği açısından yer almak zorundadır. Karamehmet çok sesliliğin devamıdır. Bizlerin mevcudiyeti demokrasinin de kazanması anlamına gelir."

Sorumluluk için sessiz kaldı

Doğan Grubuna bağlı medya kuruluşlarına ilan tarifesinin yüksekliği nedeniyle ilan vermeyerek iki grubun arasının açılmasında önemli paya sahip olduğu öne sürülen Turkcell ise tartışmayla ilgili olarak ortaklarına karşı sorumluluk duygusuyla açıklama yapmadı. Konuyla ilgili değerlendirme almak istediğimiz Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, ortakları ilgilendiren bir konuda görüş veremeyeceklerini belirtti.

YENİ FAŞAK

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious