Milliyet'in uçan yalanı Posta'ya takıldı

Milliyet'in uçan yalanı Posta'ya takıldı.13261
  • Giriş : 27.11.2008 / 14:25:00
  • Güncelleme : 27.11.2008 / 14:28:11

Başbakanlık uçağına Posta Gazetesi'nin hiç davet edilmediğini iddia eden Milliyet'in yalanını, ANA uçağına 4 kere binen gazeteci ortaya çıkardı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Doğan Grubu gazetelerinin Başbakanlığı hedef alan akredite haberlerindeki çarpıtmalar tek tek ortaya çıkıyor. Milliyet'in Başbakanlığa ait “ANA” uçağına davet edilmediğini öne sürdüğü gazetelerin birden fazla kere Başbakanla geziye çıktığı belirlendi. Üstelik Milliyet'i bu sefer grubun en çok satan gazetesi Posta yalanladı.

Milliyet'in “Başbakanlığa ait “ANA” uçağına bir kere davet edildi” dediği Posta Gazetesi'nin değişik zamanlar içinde 4 kere davet edildiğini gazetenin Ankara Temsilcisi Hakan Çelik bugünkü köşesinde yazdı.

4 UÇUŞLUK KÜÇÜK DÜZELTME!

Geçtiğimiz haftalarda yayınladığı kulis yazısında Cumhuriyet ve Posta Gazeteleri'nin Başbakanlığa ait “ANA” uçağına hiç davet edilmediğini öne süren Milliyet, Başbakanlıktan gelen tekzibi, küçük bir düzeltme olarak görmüş ve çarpıtarak vermişti. Konuyla ilgili yaptığımız araştırmada, Milliyet'in ilk başta 'hiç' sonra da bir kere davet edildiğini iddia ettiği Cumhuriyet Gazetesi'nin Başbakanlık uçağında 3 sefer yer aldığını gazetenin yazarı Oral Çalışlar açıklamıştı.

ÇELİK 4 KERE BİNMİŞ

Akreditasyon 'haksızlığına', “Türkiye'nin en çok satan gazetesi Posta'nın hiç davet almayıp, radikal dinci Vakit'in sıkça davet edilmesi dikkat çekici.” sözleri ile dile getiren Milliyet'in çarpıtmasına Hakan Çelik açıklık getirdi. Posta Gazetesi'nin Ankara Temsilcisi Hakan Çelik bugünkü yazısında, gazetesini temsilen Başbakan Tayyip Erdoğan'la, Kopenhag zirvesi ve Amerika ziyareti (2002), Japonya (2004), Sudan ve Suudi Arabistan (2006), Iğdır ve Ağrı seçim gezisi (2007) olmak üzere 4 kere katıldığını yazdı.

ÇALIŞLAR HABER 7'YE YALANLAMIŞTI

Milliyet gazetesi, 23 Kasım pazar günü “ANA uçağının akreditasyon kriterleri” başlıklı haberinde, bir grup gazetecinin Başbakanlık akreditasyonunun iptal edilmesi tartışması ile birlikte, Başbakan Erdoğan'ın yurt içi ve yurt dışı gezilerine davet edilen gazetelere adil davranılmadığını öne sürmüştü. Milliyet, Akif Beki'nin Başbakanlık Basın Danışmanlığına getirilmesinden sonra Posta ve Cumhuriyet gazetelerinin ANA uçağına hiç davet edilmediğini belirtmiş daha sonra Başbakanlıktan gelen tekzip üzerine, Cumhuriyet ve Posta gazetelerinden elde ettikleri bilgilere göre bu gazetelerin birer kere davet edildiğini yazmıştı.

Oral Çalışlar, pazartesi günü yaptığı açıklamada, Milliyet'in hiç davet edilmediğini ileri sürdüğü Cumhuriyet Gazetesi adına, gazete yönetiminin bilgisi dahilinde "ANA" uçağına Başbakan Erdoğan ile üç kez bindiğini söylemişti.

HABER7

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*