Öğrenciler, ot ilacından zehirlenmiş

  • Giriş : 12.06.2006 / 00:00:00

Geçtiğimiz ay rahatsızlanarak hastaneye kaldırılan Ordu merkeze bağlı Cumhuriyet Köyü İlköğretim Okulu öğrencilerinin ısırgan otu ilacının içme suyuna karışması sonucunda zehirlendiği ortaya çıktı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Olay üzerine İl Sağlık Müdürlüğü, öğrencilerin içme suyundan numuneler alarak araştırma başlatmıştı. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin okulun içme suyu şebekesine karışan bitki öldürücü 'Herbisit' ilacından zehirlendiği tespit edildi. Fındık ağacı ilaçlaması sırasında şebeke suyuna karışan ısırgan otunu yok etme ilacının öğrencileri zehirlediği ortaya çıktı. Öğretmenlerin ise hazır su içtikleri için zehirlenmediği kaydedildi.

Ordu Sağlık Müdürü Dr. Halis Türkyılmaz, Cumhuriyet köyündeki su kaynağından alınan numunede Herbisit miktarının 0.1 mikrogram/litre olması gerekirken 5.892 mikrogram/litre çıktığını kaydetti. Bu tür zararlı etkilere maruz kalmamak için zirai ilaçlama yaparken su kaynakları ve hayvanların etkilenmeyecek şekilde önlemler alınması gerektiğini vurgulayan Türkyılmaz, "Toprağa geçen bu tür ilaçlar toprak yapısı, yağış miktarı ve eğim nedeniyle su kaynaklarına yada taşıma yollarına sızabilmektedirler. Bu tür etkileşimler akut zehirlenmelere benzemez. Bunlar kronik yavaş seyreder, uzun yıllar sonra sinir sistemi hastalıkları, karaciğer hasarına sebep verebilirler." uyarısında bulundu.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious