Reyting deneklerinin ismi açıklandı

Reyting deneklerinin ismi açıklandı.11379
  • Giriş : 01.06.2009 / 14:59:00

5 yılda tamamı değiştirilmesi gereken AGB deneklerinden bir kısmının 10 yıldır değişmediği ortaya çıktı, isimler açıklandı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


reyting ölçümü yapan AGB firması 5 yılda tamamı değişmesi gereken deneklerin değiştirilmediği iddiasını ortaya attı.

Türkiye'deki reyting ölçüm sisteminin sağlıksızlığı üzerine uzun süredir tartışılıyor. Son olarak TRT'yle çalışan iki yapım şirketinin evinde ölçüm cihazı bulunan deneklere para ödedikleriyle ilgili haberlerle birlikte konu yeniden gündeme girdi.

Üzerine onlarca haber yapılan Reyting sistemini bu sefer Aktifhaber ele alıyor.

Aktifhaber'in yaptığı araştırmalarda bir dizi yeni skandal ortaya çıktı.

SKANDAL – 1 / KADROLU DENEKLER

Reytingleri reklam verenler için ölçen AGB'de sistem her yıl deneklerin yüzde 20'sinin değişmesi üzerine kurulu. Yani deneklerin tamamı 5 yılda bir yenilenmiş oluyor. AGB bu kuralın işletildiğini taahhüt ediyor. Ancak Aktifhaber, sadece İstanbul'da 1999'dan beri yani 10 yıldır değiştirilmeyen 8 deneğin ismine ulaştı.

Bu deneklerin isimleri şöyle: Fatma A. , Gürol C. , Bahar K. , Ali B. , Fatma N. K. , Suna A. , Muazzez K. , Yavuz Ş.

Bunlar sadece Aktifhaber'in ulaşabildiği isimler. AGB'nin ölçüm yaptığı bütün iller düşünüldüğünde yıllardır değiştirilmeyen kaç deneğin daha olduğu bir soru işareti. Bazı denekler bir yılda değiştirilirken, kurallara tamamen aykırı olarak 10 yıldır denek olarak kullanılan kişilerin ne özelliği olduğu merak konusu. Bu deneklerin AGB'nin istediği izleyici profiline uydukları için mi değiştirilmediği iddiaları da mevcut.

SKANDAL – 2 / TRT'YE ÇİFTE OPERASYON

Son aylarda atılıma geçen, yeni programlar ve dizilerle reyting yarışında “ben de varım” diyen TRT, AGB'yi yakın markaja almış durumda. Ne yaparsa yapsın reyting skalasında yer açamayan TRT Genel Müdürü, sistemden tamamen çıkmak hatta reklamdan bile tamamen çekilmekle tehdit etmişti AGB'yi. Bu noktadan sonra TRT Genel Müdürü ve TRT hakkında çeşitli spekülatif haberler medyada boy göstermeye başladı.

TRT'nın yılbaşı eğlencesinde sanatçılara ödediği paradan, TRT Genel Müdürü'nün aldığı yeni personele hatta kendi ailesine kadar pek çok şey haberleştirildi.

Ancak buna rağmen TRT geri adım atmadı ve çok iddialı dizileri yayına soktu. Bunlardan en önemlisi Ayrılık dizisiydi. 7 ülkede geçen dizi, geniş oyuncu kadrosu, çekim kalitesi ve senaryosuyla yerli dizilerin oldukça üstünde bir yapımdı. Ancak dizinin ikinci bölümünden sonra Doğan Grubu'nda “dizi yayından kaldırıldı, reyting kurbanı oldu” gibi haberler boy göstermeye başladı. Bu haberler ister istemez dizinin müdavimlerini bir sonraki hafta aynı saatte ekran başına geçmekten vazgeçirici etki yaptı. Oysa dizi yayından kalkmamıştı. Sözkonusu haberler gerçek dışıydı. Bu haberler Doğan Grubu'nun gazeteleri ve internet sitelerinde yayınlandı. Yine TRT'nin başka yapımları için de benzer “reyting alamadığı için yayından kaldırıldı” haberleri yapıldı.

Son halkada ise TRT'nin yapımcılarının evinde reyting kutusu olan kişilere rüşvet verdikleri iddia edildi. İddialar TRT'nin iki dizisinin yapımcı firması üzerine yoğunlaştırıldı. Ancak TRT'nin sözkonusu dizileri ile rüşvet verdikleri iddia edilen denek sayısı arasında uyuşmazlık vardı. Rüşvet aldığı iddia edilen deneklerin o dizileri izlemeleri ve reytingini yükseltmeleri gerekiyordu. Ancak belirtilen miktarda yani 1,5 reyting ortada yoktu.

Önce dizilerin yayından kaldırıldığı şeklinde başlatılan yıpratma operasyonu, reyting rüşveti skandalıyla TRT için daha yıpratıcı noktaya geldi. Çünkü AGB'nin yaptığı operasyonla, denek havuzundaki TRT izleyicilerinin kökü kazındı.

AKTİFHABER

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*