RTÜK yasayı uyguladı, Doğan çıldırdı

RTÜK yasayı uyguladı, Doğan çıldırdı.11573
  • Giriş : 29.10.2008 / 16:13:00

RTÜK, izinsiz yayın yapan 20'ye yakın kanalın yayınına son verdi. Bunlar arasında Doğan'a ait TV'ler de var. Doğan medyası, karar üzerine küplere bindi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Aydın Doğan medyasının, RTÜK Başkanı Zahit Akman'ın şahsına yönelik saldırılarda bulunmasının nedeni, alınan son RTÜK kararı ile ortaya çıktı. RTÜK'ün izinsiz yayın yapan televizyonların yayınlarını durdurma kararı alması, Aydın Doğan medyasının saldırı nedenini günyüzüne çıkardı.

RTÜK aldığı son kararla birlikte Doğan Grubu'na D-Smat'ta yayın yapan 11 kanalla birlikte 20'ye yakın televizyonun yayınını durdurdu. Durdurma gerekçesi, “izinsiz yayın yapma”. Bir diğer ifade ile hukuksuzluğun önüne geçmek.
RTÜK'ün, izinsiz yayın yapan televizyonları kapatma kararı almasını Doğan Grubu, kendine yönelik saldırı saydı. Aydın Doğan'a büyük irtifa kaybettiren kararın aslında bir misilleme olduğunu savunan grubun gazeteleri kılıçları çekti.

RTÜK tarafından yayınları durdurulan Doğan Grubu'na ait 11 kanalın illegal olarak yayın yaptığını kabul eden Doğan Grubu, RTÜK'ün bu hukuksuzluğa son vermesini ise kabul edemedi.

RTÜK'ün bu uygulamayı, Zahid Akman hakkında yayınladıkları haberlere karşılık olarak yaptığını ileri süren Doğan Grubu gazeteleri, illegalliklerini de tek tek açıklamış oldu.

KAÇAK YAYINLA İHALEYE GİRDİ MAÇLARI ALDI

Yayın izni almadan 11 kanalını hayat geçiren Doğan, bu da yetmezmiş gibi, kaçak yayın yapan kanalları adına ihaleye girdi ve resmi anlaşmalar yaptı. Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray'ın sezon öncesi hazırlık maçları ve iç sahada oynanan UEFA Kupası maçları ile birlikte Bank Asya Ligi 1. Ligi'nin yayın haklarını D-Smart adına alan Doğan Grubu, kaçak yayın üzerinden ihalelere girdi.

Bu kaçak yayınları izlettirmek içinde D-Smart Paketi'ni para karşılığında binlerce aboneye sattı. Binlerce kişi parasını peşin ödeyip aldıkları D-Smart paketindeki 11 kaçak kanalı izleyemeyecek.

HANGİ KANALLAR KAPATILDI

İki yıldır yapılan Hukuksuzluğa son veren RTÜK'ün hedefinde iddia edildiği gibi sadece Doğan Grubu mu var? Hayır. RTÜK'ü hedefinde sadece Doğan Grubu yok. RTÜK D-Smart'ta 11, Digitürk'te 3, Türksat'ta da 14 kanalı "lisanssız yayın yaptığı" gerekçesiyle kapatma kararı aldı.

Bu bilgi Hürriyet Gazetesi'nden. Üstelik D-Smart'ın dışında olan kanalların dikkat çeken farklı bir yönü var. Albayraklar Grubu'nun TVNET ve Konya'nın yerel televizyonu KONTV de kanalı da kaçak yayın yapanlar arasında. Basında çıkan haberlere göre RTÜK, TV 5, Kanal 1, TV 8, Net TV, Tempo, Tatlıses, Kon TV, Marmara ve Ses TV'nin de vericilerinin kapatılmasına verdi.

HABER7

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*