RTÜK'ten Kanal Türk açıklaması

RTÜK'ten Kanal Türk açıklaması .8539
  • Giriş : 14.09.2007 / 16:28:00

Yüksek Seçim Kurulu (YSK) yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada "Kanal Türk Yayın Kuruluşuna. Yüksek Seçim Kurulunun Kararı Gereğince Müeyyide Uygulanmıştır" denildi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


İşte açıklamanın kalan metni

Bazı basın ve yayın organlarında yer alan, Kanal Türk logosuyla yayın yapan Yaşam Televizyon Yayın Hizmetleri A.Ş. unvanlı kuruluşa, 24, 25, 26 ve 28 Haziran 2007 tarihli yayınları nedeniyle Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından 6 kez program durdurma cezası verildiğine ilişkin haberler, söz konusu cezaya hedef olan yayın kuruluşu tarafından kamuoyunu yanıltmak amacıyla, kasten saptırılmakta ve gerçeği yansıtmamaktadır. Anılan yayın kuruluşuna Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun değil, Yüksek seçim Kurulunun 22.08.2007 tarihli ve 813 sayılı kararı gereğince müeyyide uygulanmış olup, 3984 Sayılı Yasanın 32. maddesi gereğince Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun bu konudaki tek tasarrufu, Yüksek seçim Kurulu kararının gereğini yerine getirmekten ibarettir.

Bilindiği üzere, 3984 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanunun 32. maddesi seçim dönemlerindeki yayınlarla ilgili düzenlemeler içermektedir. Anılan kanun maddesi uyarınca, “Seçim dönemlerindeki yayınlara ilişkin usul ve esaslar kanunla Yüksek seçim Kuruluna verilen yetkiler çerçevesinde Yüksek seçim Kurulu tarafından düzenlenir. Üst Kurul, radyo ve televizyon yayın kuruluşlarının seçim dönemlerindeki yayınlarını Yüksek seçim Kurulunun kararları doğrultusunda izler, denetler ve değerlendirir…298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun 149/A maddesinde düzenlenen hükümler, Yüksek seçim Kurulu kararlarını müteakip Üst Kurulca yerine getirilir.”

298 Sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun 149/A maddesi gereğince seçim dönemlerinde Yüksek seçim Kurulunca belirlenen yayın ilkelerini ihlal eden kuruluşlara ceza uygulanmasına Yüksek seçim Kurulu karar verir.

Seçim döneminde Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından 117 adet izleme raporu, Üst Kurulun “ihlal görülmüştür/görülmemiştir” görüşüyle birlikte Yüksek seçim Kuruluna değerlendirilmek üzere gönderilmiş olup, bunlardan 39’una müeyyide uygulanması Yüksek seçim Kurulunca kararlaştırılmıştır.

Seçim döneminde Yüksek seçim Kurulunca;

24 TV’ye bir uyarı, 3, 6 ve 9 kez olmak üzere üç ayrı program durdurma cezası,

ATV’ye bir uyarı,

CNN Türk’e bir uyarı, 3 ve 5 kez olmak üzere iki ayrı program durdurma cezası,

Flash TV’ye bir uyarı,

Fox TV’ye 3’er kez olmak üzere iki ayrı program durdurma cezası,

Haber 7’ye bir uyarı ve bir kez 3 programlık program durdurma cezası,

Haber Türk’e bir uyarı ve bir kez 3 programlık program durdurma cezası,

Kanal 7’ye bir uyarı, 3 ve 4 kez olmak üzere iki ayrı program durdurma cezası,

Kanal B’ye bir uyarı,

Kanal D’ye bir uyarı,

Kanal Türk’e bir uyarı, 9, 3 ve 6 kez olmak üzere üç ayrı program durdurma cezası,

Meltem TV’ye bir uyarı, 3, 6, 9 kez olmak üzere üç ayrı program durdurma cezası,

Mesaj TV’ye bir uyarı, 3, 6, 9 ve 12 kez olmak üzere dört ayrı program durdurma cezası,

NTV, Show TV, Sky Türk ve Star TV’ye birer kez uyarı,

TGRT Haber’e bir uyarı, 3, 6, 9 kez olmak üzere üç ayrı program durdurma cezası,

TV5’e 3 program olmak üzere bir kez program durdurma cezası,

Ulusal 1 TV’ye bir uyarı, 3, 4, 6 kez olmak üzere üç ayrı program durdurma cezası uygulanması karara bağlanmıştır.

Görüldüğü üzere Yüksek seçim Kurulunca seçim döneminde, çeşitli televizyon kanallarına, çeşitli müeyyideler uygulanmış olup, hal böyle iken bir yayın kuruluşunun hedef alındığı şeklindeki iddialar yadırganmaktadır. Kamuoyunun ve ilgililerin dikkatine sunulur.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious