Rus medyasına Putin darbesi!

  • Giriş : 17.03.2007 / 00:00:00

Vladimir Putin, 2008 seçimleri öncesi medyada kendine muhalif olan tüm sesleri susturmak için harekete geçti.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, 2008 seçimleri öncesinde medyadaki muhalif sesleri tamamen susturmak için harekete geçti. Putin’in imzaladığı kanun hükmünde kararnameyle yeni bir basın izleme kurumunun temellerini atıldı. Olağanüstü yetkilerle donatılan Rossvyaznadzor adlı kurum, yazılı, görsel ve sanal tüm medyanın yayınlarını izlemekle yükümlü olacak. Medya kuruluşları toplumun huzurunu ve ulusal bütünlüğü tehlikeye atmaları durumunda, lisansları derhal iptal edilecek. Baskıya girmeden önce gazetelerde yer alan makaleler ve haberler denetlenecek.

Kurum, aynı zamanda internete de el atarak, “sakıncalı” bulduğu haber sitelerine erişimi durduracak. Blog (sanal günlük) yazmak isteyenler de önce tüm kişisel bilgilerini kuruma gönderip sitenin açılması için izin isteyecek. Izvestiya’nın eski genel yayın müdürü Raf Shariov, “Bu kararnameyle birlikte Putin’in izni olmadan Rus medyası tek bir satır bile yazamaz” değerlendirmesini yaptı.

Kremlin’in tirajı beş milyon
Rusya’da en çok tirajı olan 5 gazetenin tamamı Kremlin yanlısı. İçlerinden Rossiskaya gazetesi Rus Hükümeti tarafından yayınlanıyor. Ülkenin en çok satan gazetesi yaklaşık 3 milyon tirajla Argumenty. O da Kremlin yanlısı özel banka olan Promsvyazbank tarafından kontrol ediliyor. Diğer önemli Rus gazetelerin sahipleri ise Rusya’nın Vladimir Putin yanlısı petrol zenginlerinden oluşuyor. İşte “Kremlin yanlısı” olarak adlandırılan Rus gazetelerinin günlük tirajları:

* Rossiskaya: 374 bin

* Izvestia: 209 bin

* Komsomolskaya: 686 bin

* Argumenty: 2.9 milyon

* Moskovsky Komsomolets: 800 bin

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious