Semercioğlu TRT ve Zaman'dan özür diledi

Semercioğlu TRT ve Zaman'dan özür diledi.15529
  • Giriş : 16.01.2009 / 21:17:00

TRT Çocuk'ta aleni bir şekilde Zaman gazetisinin reklamı yapılıyor diyen Cengiz Semercioğlu'nun programı izlemeden haber yaptığı anlaşıldı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


TRT Çocuk'ta aleni bir şekilde Zaman gazetisinin reklamı yapılıyor diyen Cengiz Semercioğlu'nun programı izlemeden haber yaptığı anlaşıldı. Semercioğlu özür diledi.

Hürriyet yazarı Cengiz Semercioğlu'nun ortaya attığı iddia hem TRT'yi hem de Zaman gazetesini zor durumda bıraktı. Semercioğlu'nun iddiasına göre TRT Çocuk'ta yayınlanan bir çizgifilmde açık bir şekilde Zaman gazetesinin reklamı yapılıyordu. Semercioğlu bu iddiasını yazarken çizgifilmde geçen diyalogları kendi kulağıyla duymuş gibi aktarınca, konuyu Doğan Grubu ait internet siteleri başta olmak üzere birçok basın yayın kuruluşu haberleştirdi.

Bugün TRT'de haberde bahsi geçen konunun yalan olduğunu doğru olmadığını açıkladı. Cengiz Semercioğlu da Hürriyet'in internet sitesinde özür diledi.

İşte TRT'nin açıklaması:

"16.01.2008 tarihli Hürriyet Gazetesi'nde yer alan Cengiz Semercioğlu'nun “TRT çizgi filmde Zaman Gazetesi reklamı yapıyor” başlıklı yazısı için aşağıdaki tekzip metni hazırlanmıştır.

Söz konusu yazıda; yazar Cengiz Semercioğlu, TRT Çocuk kanalında Zaman Gazetesi'nin gizli reklamı yapıldığı iddia ediliyor.

Çocuk odaklı yayıncılık yapan TRT ÇOCUK Kanalı, 3-14 yaş grubu çocuklarına farklı tür ve içeriklerde program hazırlamakta ve yayınlamaktadır. Yurtdışı firmalardan temin edilen çizgi dizi ve filmler Kurumuzda çevirisi yapılarak, seslendirilmektedir. Söz konusu yazıda geçen “Ayı Paddington' ın Maceraları” adlı yapımın içeriğinde ve 15 0cak 2009 tarihinde yayınlanan 6. bölümünde “Zaman Gazetesi” ile ilişkili doğrudan veya dolaylı hiçbir sesli ve görüntülü ibare yoktur.

Anlaşılıyor ki; Sayın Semercioğlu, TRT Çocuk kanalını izlemeden duyumlarla yazısını yazmış. TRT ekranlarında sadece bahsedilen gazete değil; hiçbir markanın hukuk dışı reklamı yapılamaz.

TRT Çocuk'ta bir markanın gizli reklamını yayınlama suçlamasını yapanlar; bu kanalımızın reklamlar konusundaki duyarlılığını bir kez daha öğrenmeleri gerekir. Çünkü TRT Çocuk kanalında yayınlanacak resmi reklam bile büyük bir titizlikle seçilir. Hukuki yöntemlerle bir reklam, TRT Çocuk kanalımızda yayınlanmak istese bile; kanal yöneticilerimiz, bu reklam ürünün çocuklara ne tür etki edeceğini araştırır ve “sağlık” “güvenlik” şartlarını araştırır.

Sayın Semercioğlu'nun bahsettiği gibi TRT Çocuk, Yumurcak TV'den film almamıştır; STV'den de tek bir çalışan transfer edilmemiştir. Hal böyleyken; çeşitli sıfatlarla TRT'yi karalamak hukuki bir suçtur.

TRT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Bu açıklamanın ardından Cengiz Semercioğlu'nun yaptığı açıklama:

"Dün (16 Ocak 2009) TRT Çocuk'ta yayınlanan Paddington'ın Maceraları adlı çizgi filmde Zaman gazetesinin reklamının yapıldığını köşemde yazdım.

İstihbaratımın kaynağı, çocuğu sürekli TRT Çocuk izleyen eski bir gazeteci arkadaşım ve konuyla ilgili bir iki farklı yerden gelen ihbardı...
Bugün ortaya çıktı ki fena halde yanılmışım.

TRT geriye dönük bölümleri inceledi ve çizgi filmde Zaman gazetesinin adının geçmediğini açıkladı.

Ben de son bir aylık görüntüleri almak için görüntü arşivi yapan şirketleri aradım, hiçbiri kaydetmiyor TRT Çocuk'u...
Sadece Ajans Press pazartesi gününden itibaren kaydetmeye başlamış.

Oturdum eldeki dört bölümü izledim, gerçekten de o bölümler de Zaman'ın adı geçmiyor, TRT önceki bölümlerde de geçmediğini söylüyor.

Arkadaşım hala “Kendi kulağımla duydum” diyor (belki Yumurcak ya da başka bir kanalı izliyordu bilemem, şimdi Yumurcak'çılar da açıklama yapmasın hemen)...

Bense bu noktada yazı günümü hiç beklemeden, sıcağı sıcağına özür diliyorum; hem TRT'den hem Zaman'dan hem de kamuoyundan...

Cengiz Semercioğlu"

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*