Show Haber'in başı taklitçilikten derde girdi

Show Haber'in başı taklitçilikten derde girdi.14632
  • Giriş : 18.01.2008 / 12:32:00
  • Güncelleme : 18.01.2008 / 12:50:54

Kırca, ekibiyle birlikte 'Haberin Merkezi' sloganını da yeni kanalına götürünce atv tarafından dava edildi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


atv, slogan dışında müzik, animasyon, grafik gibi görsel unsurlar üzerine de tedbir konulmasını istedi.

atv'nin 'Haberin Merkezi' sloganı için yaptığı ihtara rağmen Show Tv'nin yayınında değişiklik yapmaması, iki televizyonu mahkemelik etti. atv, kendisine ait 'Haberin Merkezi' sloganını kullanmaya devam eden Show TV'ye 350 bin YTL'lik dava açtı. Show TV Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Bülent Ergin, Ali Kırca, Haber Genel Yayın Yönetmeni Murat Demirel ve grafiker Umut Akınerler'i de davalı olarak gösterdi. atv, 100 bin YTL maddi ve 250 bin YTL manevi tazminat istediği dilekçede, ayrıca yasal olarak maddî tazminatın üç katını isteme hakkını da saklı tuttuğunu belirtti. İstanbul Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi'ne başvuran atv avukatları, haberde kullanılan 'Haberin merkezi' sloganı, müzik, animasyon, grafik, kırmızı turuncu renk kombinasyonu gibi tüm görsel unsurlar üzerine de ihtiyati tedbir konulmasını talep etti. Avukatlar, Show TV'ye geçen Ali Kırca'nın haber sunumu sırasında masada duran kupanın konumlandırılmasını dahi taklit ettiğini vurguladı. Mahkemeye sunulan 19 sayfalık dava dilekçesinde, 'Haberin Merkezi' sloganının ilk kez 2002 yılında Murat Birsel tarafından kullanıldığı ve o zamandan beri atv ile bütünleştiği belirtildi.

Verilen dilekçede "Davalı yayın kuruluşunun haber bültenlerinde Show TV logosunun kapatılması halinde, izleyici atv Ana Haber'i izlediğini zannedecek kadar, taraf programları birbirine benzemektedir. Nitekim bu konuda pek çok izleyici atv Ana Haber'i izlediği düşüncesiyle Show TV Ana Haber'i izlediğini şaşkınlık içinde müvekkile iletmektedir." ifadeleri yer aldı. Show TV'nin tanıtım jeneriklerinde ve haber bültenlerinde "Haberin Merkezi Adres Değiştirdi" demekle atv'yi kötülediği dile getirilen dilekçede "Davalıların yayınlarında doğru ve güvenilir habercilik ile bütünleşen haberin merkezinin artık değiştiğini belirtmelerindeki amacın, önceden doğru ve dürüst haberciliğin merkezinin atv olduğunu kabul ettikleri, fakat artık bu adresin değiştiğini iddia ederek, atv haber bültenlerinin doğru ve güvenilir olmadığını haksız ve dayanaksız şekilde izleyiciye mesaj olarak verme çabası olduğu açıktır." ifadelerine yer verildi.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious