Taraf, Ergenekon'a ait fişleme listesini yayınladı

Taraf, Ergenekon'a ait fişleme listesini yayınladı.24586
  • Giriş : 19.07.2008 / 03:10:00
  • Güncelleme : 18.07.2008 / 23:48:02

Taraf gazetesi, Ergenekon örgütüne ait olduğu iddia edilen bir “fişleme listesini” yayınladı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Fişlenenler medyanın tanınan isimleri.. Listenin Ergenekon tutuklusu emekli Orgeneral Eruygur’un ofisinden çıktığı iddia edilen haberde, tek tek isimler sıralanmış. Ancak listedeki bazı hatalar ise gözlerden kaçmıyor.

İŞTE O HABER VE LİSTEDEKİ İSİMLER:

Ergenekon operasyonu kapsamında tutuklanıp cezaevine konan eski Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Şener Eruygur’un ofisinde ele geçirilen belgeler arasında 1998 yılından 2004 yılına kadar medya dünyası hakkında tutulan ayrıntılı raporlar da ele geçirildi.

Patronlar en ince ayrıntılarına kadar analiz edilmiş!

Eruygur’un ofisindeki belgeler arasında, başta Aydın Doğan, Dinç Bilgin ve Mehmet Emin Karamehmet olmak üzere birçok medya patronu hakkında ayrıntılı analizler yer aldı. Medya patronlarının bütün ticari faaliyetleri ve şirketlerinin yanı sıra, yatırımları, borçları, özelleştirme sonucu elde ettikleri şirketler ve bunlarla ilgili bilgiler de raporlarda ayrıntılı olarak yer aldı.

Mektuplarla korku yaratmak!

Eruygur’un ofisinde medya patronlarının yanı sıra TSK’yı eleştiren birçok gazeteci ve köşe yazarına Jandarma tarafından yazılmış, içinde "aşağılama" ve "korkutma" içerikli bilgilerin yer aldığı mektuplar da ele geçirildi. Sert bir dille kaleme alınan mektuplarda, "Sizi jandarmayı daha yakından tanımaya davet ediyoruz" ibareleri de yer aldı. Bu bağlamda gazetecilerden çizgi değiştirmeleri de istendi.

Gazeteciler birer birer sınıflandırıldı!

Ofiste ele geçirilen bir başka belgede ise Türkiye’deki gazetecilerin önemli bir bölümünün "1’inci ve 2’inci Derecede Önemli" başlıklarıyla sınıflandırıldıkları ortaya çıktı. 1’inci Derecede Önemli gazeteciler üzerinde çalışma yapılması önerilirken, 2’inci Derece gazetecilerle ilgili herhangi bir çalışma yapılmasına gerek duyulmadığı vurgulandı.

Gazetecilerin dış bağlantıları

Eruygur’un ofisinde ele geçirilen belgeler bunlarla da sınırlı kalmadı. Gazetecilerin "Dış ilişkiler" bağlantılarıyla fişlendiği, bazı ülkeler tarafından "enforme" edildikleri iddia edilen raporlara da Eruygur’un ofisinde el kondu. Ergenekon dosyasında yer alan bu belgede en fazla fişlenen kurum ise Doğan Grubu ve gazetecileri oldu. Jandarma Genel Komutanlığı tarafından 2004 yılında hazırlandığı anlaşılan bu listeler arasında Hükümet tarafından tasfiye edildiği söylenen gazetecilere de yer verildi. İşte 2004 yılında Eruygur’un Jandarma Genel Komutanı olduğu dönemde hazırlattığı ve ofisinde ele geçirilen "Gizli" ibareli medya fişleme belgesinde ismi geçen gazeteciler ve haklarında yapılan açıklamalar.

İşte fişlenen gazeteciler;

• Ertuğrul Özkök: Hürriyet Gazetesi. Her zaman iktidarın merkezine yakın olma stratejisi izler. AKP iktidarı ile birlikte medya dengeleri ile oynayabilecek bir konuma gelmiştir. Daha önce ABD-İngiltere ekseninde iken, Aydın Doğan’ın etkisiyle Almanya etkisine girmiştir. Doğan Medya Grubu’nda Ankara bürokrasisini en iyi bilen isimlerden biridir. Amerikan Büyükelçisi Eric Edelman’ın toplantılarına da katılmıştır.

• Hadi Uluengin: Hürriyet Gazetesi. Eski Maocu, yeni liberallerdendir. İngiltere ve İsrail tarafından enforme edilmektedir. Yetişme tarzı ve geleneği ile Fransız etkisi ile de hareket eder. Neo-liberal politikaların destekçisidir.

• Mehmet Altan: Sabah Gazetesi. ABD ve İngiltere tarafından enforme edilmektedir.

• Gülay Göktürk: Sabah Grubu, Vatan Gazetesi. Eski solculardaki liberalleşme eğilimlerinin önde gelenlerindendir. İngiltere tarafından enforme edilmektedir.

• Leyla Umar: Sabah Gazetesi. İngiltere ve İsrail tarafından enforme edilmektedir.

• Sedat Sertoğlu: Sabah Grubu. ABD ve İsrail tarafından enforme edilmektedir.

• Mehmet Barlas: Sabah Gazetesi. ABD ve İngiltere tarafından enforme edilmektedir. Fetullah Gülen’in güdümündedir. NTV’de Mustafa Balbay ve Emin Çölaşan’ın yerine getirilerek konumu daha da güçlendirilmiştir.

• Fehmi Koru: Yeni Şafak. ABD ve İngiltere tarafından enforme edilmektedir. Fetullah Gülen’in güdümündedir. NTV’de Mustafa Balbay ve Emin Çölaşan’ın yerine getirilerek konumu daha da güçlendirilmiştir.

• Ahmet Hakan Coşkun: Sabah Grubu, Kanal 7. ABD tarafından enforme edilmektedir. Fetullah Gülen’in güdümündedir. Zaman Gazetesi’nden transfer edilmiştir.

• Cüneyt Ülsever: Hürriyet Gazetesi. ABD, İngiltere ve Yunanistan tarafından enforme edilmektedir. Bir nevi zemin hazırlayıcısıdır. Sahaya konacak oyunun emareleri ÜLSEVER üzerinden takip edilebir. TRT’de Ümit Zileli’nin yerine getirilerek konumu daha da güçlendirilmiştir.

• Güntay Şimşek: Sabah Gazetesi. ABD tarafından enforme edilmektedir. Fetullah Gülen’in güdümündedir. Zaman Gazetesinden transfer edilmiştir.

• Fatih Altaylı: Hürriyet Gazetesi. Medya çevrelerinde MİT yazarı olarak bilinir. ABD ve İngiltere tarafından enforme edilmektedir. Doğan Grubunda öne çıkarılmış olup, Ertuğrul Özkök’ün yerine getirilebileceği değerlendirilmektedir.

• Güneri Cıvaoğlu: Milliyet. ABD, İngiltere ve İsrail tarafından enforme edilmektedir.

• Ali Kırca: Sabah, ATV. AB tarafından enforme edilmektedir.

• Nazlı Ilıcak: Tercüman Gazetesi. İngiltere tarafından enforme edilmektedir.
• Cengiz Çandar: Tercüman Gazetesi. ABD ve İsrail tarafından enforme edilmektedir.

• Metin Münir: Vatan Gazetesi. İngiltere ve Yunanistan tarafından enforme edilmekte olup, Cüneyt Ülsever’le irtibatlı olarak çalışmaktadır.

• Mehmet Ali Birand: Posta Gazetesi. ABD, İngiltere ve AB tarafından enforme edilmektedir. Türkiye’deki mason çevrelerle de sıkı ilişkilere sahiptir. Medyanın, sahibine en sadık kalemlerindendir.

• Taha Akyol: Milliyet Gazetesi. İngiltere ve İsrail tarafından enforme edilmektedir.

• Hasan Cemal: Milliyet Gazetesi: ABD, İngiltere ve İsrail tarafından enforme edilmektedir.

• Meral Tamer: Milliyet Gazetesi. İsrail tarafından enforme edilmektedir.

• Zülfü Livaneli: Vatan Gazetesi. ABD, İngiltere ve İsrail tarafından enforme edilmektedir.

• Sedat Ergin: Hürriyet Gazetesi. ABD ve İsrail tarafından enforme edilmekte olup, MOSSAD’ın Ankara’daki en güçlü kontaklarından biri olduğu medya çevrelerinde bilinmektedir.

TASFİYE EDİLEN’ GAZETECİLER

Eruygur’un ofisinde ele geçirilen belgeler arasında "Tasfiye edilen medya mensupları" başlıklı bölümde ismi geçen gazeteciler ve haklarında yapılan açıklamalar şöyle:

• Tuncay Özkan: Çukurova Grubu, Akşam Gazetesi, Show TV. Program yapımcısı. Hükümetin baskısıyla görevinden ayrıldığı...

• Hulki Cevizoğlu: Sabah, ATV. Ceviz Kabuğu programı yapımcısı. Hükümetin baskısıyla programının yayından kaldırıldığı...

• Emin Çölaşan: Hürriyet Gazetesi. Hükümetin baskısıyla NTV’de Mustafa Balbay ile birlikte programının yayından kaldırıldığı...

• Mustafa Balbay: Cumhuriyet Gazetesi. "Panorama" programının yapımcısı. Hükümetin baskısıyla TRT’deki programının yayından kaldırıldığı...

• Ümit Zileli: Cumhuriyet Gazetesi. Hükümetin baskısıyla TRT’deki programının yayından kaldırıldığı...

• Mümtaz Soysal: Hürriyet Gazetesi. Hükümetin baskısıyla tasfiye edildiği...

• Necati Doğru: Sabah. Hükümetin baskısıyla tasfiye edildiği...

• Erol Manisalı: Cumhuriyet Gazetesi. Hükümetin baskısıyla tasfiye edildiği değerlendirilmektedir.

TARAF

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*