TRT, CHP'ye resmen 'iftiracı' suçunu attı

TRT, CHP'ye resmen 'iftiracı' suçunu attı.14369
  • Giriş : 26.02.2009 / 21:01:00

TRT, savcıları ve devlet içinde görev yapan tüm denetim birimlerini göreve çağırdı.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamada, 'CHP Konya Milletvekili Atilla Kart'ın beyanlarını dikkate alarak savcıları ve devlet içindeki denetim görevinde bulunan tüm birimleri göreve davet ederek, TRT Kurumunu incelemelerini ve eğer varsa suçluyu çıkarmalarını istiyoruz. Bugüne kadar TRT Kurumunu arpalık olarak kullanan ve hukuki bir ihaleden çıkar elde edemeyenler, iftiralarla kamuoyunu yanıltmaktadır' denildi.

'TRT Genel Müdürlüğü'nden açık çağrı' başlıklı açıklamada, Kart'ın bugün TBMM'de düzenlediği basın toplantısında TRT hakkında 'haksız, yalan ve yanlış beyanlarda bulunduğu' belirtildi.

'Kart'ın bu beyanlarını dikkate alarak savcıları ve devlet içindeki denetim görevinde bulunan tüm birimleri göreve davet ederek, TRT Kurumunu incelemelerini ve eğer varsa suçluyu çıkarmalarını istiyoruz. Hukukun ve devlet sisteminin denetimle görevli birimleri suçluyu bulamazlarsa da kamuoyuna kimin iftiracı olduğunu ispat etmek istiyoruz' ifadesi kullanılan açıklamada, TRT ihalelerinin, 'kurumun teknik alt yapısını yenilemek ve yıllık trilyonlarca liralık enerji tasarrufu yapmak için' açıldığı bildirildi.

İhalelerin tamamının hukuka uygun olduğu ifade edilen açıklamada şunlar kaydedildi:

'Bugüne kadar TRT Kurumunu arpalık olarak kullanan ve hukuki bir ihaleden çıkar elde edemeyenler, iftiralarla kamuoyunu yanıltmaktadır. Basın toplantısında bahsedilen ihale, Kamu İhale Kurumu tarafından onaylanmıştır. Yargı süreci ise halen devam etmektedir. Çıkarı kesilenler, muhalefet partilerinin milletvekillerine giderek, iftiralarla sonuç elde etmeye çalışmaktadırlar. Bugüne kadar birçok vekilimiz bu konuda aramış ve gereken bilgileri aldıktan sonra TRT yönetimine, kamu hassasiyeti için teşekkür etmişlerdir.

Son bir yılda 60 milyon TL'lik ihale yapan TRT yönetimi, tek bir ihalede bile hukuk dışına çıkmamıştır ve kamuoyunun büyük takdirini kazanmıştır.'

TRT'deki Radyo-Televizyon verici ihalelerinin mevzuata aykırı olarak bölündüğü ve kamunun zarara uğratıldığı iddialarının tamamen asılsız olduğu ve konunun yargıya intikal ettirildiği belirtilen açıklamada, 'Kurum, teknik ve hukuki zorunluluklardan ve alım konusu malzemenin farklı projelere ait olması nedeniyle 4 ayrı ihale yapmış, ihalelerde sağlanan rekabet ortamından dolayı iddiaların tam aksine 1 milyon 120 bin TL tasarruf sağlanmıştır' denildi.

IMP firmasının ticaret sicil belgesi olmadığı savının da gerçeklere aykırı olduğu ifade edilen açıklamada, şöyle devam edildi:

'Slovenya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından verilen belge, dileyen herkese gönderilebilir. FM verici ihalesini alan Kanada'da yerleşik Nautel firmasının ürünlerinin hem CE hem de Bilgi Teknolojisi kurumu uygunluk belgesi mevcuttur. Bu belgelerin olmadığı iddia ediliyor, devletin tüm denetim birimlerine ve basınımıza bu belgeler gönderilebilir. TRT'ye bugüne kadar barter yoluyla en çok teknik malzeme satan bir firma 2004 yılında yaptığı barter ile bugünkü fiyatlara göre aynı ürünü 4 kat fazla bedelle satmıştır. İhaleyi kaybeden firma, fazla enerji tüketmesinden dolayı ihaleleri kaybetmiştir.

TRT'nin 1.6 milyon TL zarara uğradığını iddia edenler şartname gereği 10 yıllık enerji tüketiminin bedelinin hesaplara dahil edildiğini görmezden gelmektedir. Enerji tüketimi hesaplandığında kurumumuz yaklaşık 4 milyon TL kara girmiştir. Yönetimimiz takdir edilmeyi beklerken, art niyetli ve yalan bilgilerle yıpratılmaya çalışılmaktadır.'

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious

*

*


*