TRT'yi Tayyip Radyo Televizyonu yaptınız!

TRT'yi Tayyip Radyo Televizyonu yaptınız!.12291
  • Giriş : 05.12.2006 / 00:00:00

TBMM Genel Kurulunda, CHP ve ANAVATAN milletvekillerinin TRT hakkında verdikleri Meclis Araştırma Önergesinin görüşmelerine devam edildi.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Anavatan Partisi Grup Başkanvekili Muzaffer Kurtulmuşoğlu, TRT’nin yayınlarını kurulduğundan beri izlediğini, yayınlarında tarafsızlığını kanıtladığını söyledi.

TRT’nin yayınlarında son zamanlarda grubu olmayan partilerin temsilcilerine dahi yer verilmesine rağmen kendi partilerine bu hakkın tanınmadığını ifade eden Kurtulmuşoğlu, “Bugüne kadar iktidarlar, TRT’yi borazanları gibi kullanmışlar... Önceden de bu vardı şimdi de var. Özel medyanın çoğu iktidarın yanında, TRT’nin muhalefete yer vermesinden daha doğal ne var?” diye konuştu.

Kurtulmuşoğlu, gelirlerinin yüzde 80’in devlet tarafından karşılanan TRT’nin harcamalarının hesabının çok ciddi yapılması gerektiğine dikkati çekti.

“Hepimizin gözdesi kurumun üzerindeki şaibeleri kaldırmak hem Meclisin hem ilgili Bakanın görevi” diyen Kurtulmuşoğlu, Meclis Araştırması komisyonu kurulması gerektiğini savundu.

“GÖREV YAPANLARI SUÇLAMIYORUM”

CHP grubu adına konuşan Yozgat Milletvekili Emin Koç, 20 yıldır sarı basın kartı taşıyan bir gazeteci olduğunu belirterek, TRT’nin kurulduğu yıllardan itibaren Türk medyasının okulu olduğunu söyledi.

TRT’nin güvenilir olmasına rağmen izlenmediğini iddia eden Koç, ”Birçoğunuzun odasında haber dinlemek için NTV açıktır. TRT-2, neden haber kanalı haline getirilmiyor. TRT’nin 18 dakikalık haber süresi, ısrarlarımız sonucu ancak 22 dakikaya çıkarılabildi. Görev yapanları suçlamıyorum. O arkadaşlar habercilik yapamıyor” diye konuştu.

Anıtkabir’deki saygı duruşu sırasında ekranlarda Papa’nın görüntüsünün yayınlanmadığını anımsatan Koç, “Korumaların TRT’ye engel olduğu söyleniyor. Bazı yayınlara sansür koyuluyor ama yayın da hakkıyla yapılmıyor” dedi.

Özel televizyon kanallarının bin kişiyle yaptığını TRT’nin 8 bin kişiyle yapamadığını kaydeden Koç, Türkiye’nin ufkunu açacak güzel programlara ihtiyaç duyulduğuna dikkati çekti.

“Dini yayınlara değil, dinci yayınlara karşıyız” diyen Koç, “Dini yayınları, bir tarikata teslim ediyorsunuz” dedi.

Yayınlardan sorumlu TRT Genel Müdür Yardımcısı Muhsin Mete’nin yazdığı kitabında “İslami radyo ve televizyonların savunulduğunu, TRT’yi rejime sahip çıktığı için suçladığını” ifade eden Koç, Mete’nin neden görevinden alınmadığını ve hakkında şimdiye kadar neden soruşturma açılmadığını sordu.

Koç, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Elazığ Milletvekili Necati Çetinkaya’nın ortağı bulunduğu şirketin bir mağazasında, bandrolsüz mal satıldığın tespit edildiğini ileri sürdü.

“KADROLAR ŞİŞİRİLMİŞ”

AK Parti grubu adına konuşan Bursa Milletvekili Mehmet Emin Tutan, TRT’nin reyting kaygısı olmaksızın ülke geneline ve vatandaşların tamamına yönelik yayın yaptığını belirtti.

TRT’de 1974’ten itibaren dini yayın yapıldığını bildiren Tutan, yapılan protokol gereği dini yayınların Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından hazırlandığını bildirdi.

Yurtdışında dini yayınların az olduğuna ilişkin şikayet aldıklarını belirten Tutan, “Dini yayınlardan kim niye rahatsız oluyor?” diye sordu.

TRT’deki kadrolaşma iddialarına cevap veren Tutan, 1997’de 5 bin 857 personelin bulunduğunu, bu sayının 1998’de 6442’ye, 2000’de ise 8 bin 171’e çıkarıldığını bildirerek, AK Parti’nin iktidara geldiği 2002’de 7 bin 792 olan personel sayısını 7 bin 170’lere kadar düşürdüğünü belirtti.

TRT’ye önceki dönemlerde niteliksiz elaman alındığını ifade eden Tutan, ”Kadrolaşma ne zaman yapılmış ortada. Önceki dönemlerde Bakanların, milletvekillerinin, bürokratların vasıfsız yakınları TRT’ye doldurulmuş, kadrolar şişirilmiş” dedi.

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Elazığ Milletvekili Necati Çetinkaya ise ortağı olduğu mağazanın 7 bin kişiyi istihdam ettiğini ve yılda 35 trilyon lira vergi ödediğini belirtti.

Çetinkaya, bir tezgahtarın depodan çıkardığı yeni malı müşteriye gösterdiği sırada kontrole gelenlerin bandrolsüz mal satışı gerekçesiyle tutanak tuttuğunu belirterek, “35 trilyon lira vergi veriyoruz. Tutanakları tanzim eden kişilerin işten uzaklaştırıldığı vallahi yalan, billahi yalan” dedi.

“TRT’YE BİR GENEL MÜDÜR BULAMADINIZ”

Önerge sahipleri adına konuşan CHP İstanbul Milletvekili Berhan Şimşek, Kırpınar’daki yağlı güreşlerin, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal’ın katılması ve belediye başkanının CHP’li olması nedeniyle canlı yayınlanmadığını söyledi.

TRT’nin duayenlerinin iş akitlerinin feshedildiğini belirten Şimşek, daire başkanları, genel müdür yardımcılarının da değiştirildiğini söyledi.

Başbakanlık Müsteşarı Ömer Dinçer’in bir makalesi ile TBMM Başkanı Başdanışmanı Kemal Öztürk’ün yayınlanan bir kitabından alıntı yapan Şimşek, “Bu adamlarla çalışıyorsunuz. Geldiğinizden beri TRT’ye bir genel müdür bulamadınız. Gelenler kaçıyor” dedi.

TRT’de yayınlanan tek bir spor programına 17 bin 800 YTL ödendiğini ifade eden Şimşek, bir başka program yapanlara da kişi başına 6 bin 700 YTL ödendiğini bildirerek, “Bu paranın tarlası mı var, bize de söyleyin. Bize söylemiyorsanız halka söyleyin” dedi.

Şimşek, “TRT’yi özelleştirmediniz, AKP’ye hediye ettiniz. TRT’yi, Tayyip Radyo Televizyonu yaptınız. Ülkeye, millete sahip çıkın. İsterseniz Mart’ta seçime gidelim; Anyayı Konya’yı, Mudanya’yı tek tek görelim. Mazbata taşımak için buraya gelenler bir daha ki dönemde olmayacaklar” diye konuştu.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious