Türban haberleri medyayı da böldü

Türban haberleri medyayı da böldü.22690
  • Giriş : 10.02.2008 / 22:25:00
  • Güncelleme : 10.02.2008 / 22:32:10

Anayasa değişikliğinin TBMM'de kabul edilmesi Türk basınını da böldü.

Facebook Twitter
Yazı Boyutu:


Hemen hemen tüm gazetelerin manşetine konu olan değişikliği kimi gazeteler "kaos' olarak yorumlarken kimi gazetelerde "özgürlük" olarak değerlendirildi.
Anayasa değişikliği oylaması ve değişikliğe karşı çıkanların yaptıkları protestolar Türk basınında farklı yorumların yapılmasına neden oldu.
İşte bugün çıkan gazetelerin başlıklara ve yorumları:

"411 EL KAOSA KALKTI"

Hürriyet: “411 El Kaosa Kalktı” başlığıyla çıkan haberde, “Türkiye'yi bölen türban, 518 milletvekilinin 411'inden "kabul' gördü. Anayasa paketi Meclis'ten geçti. Kutuplaşma endişe yaratıyor” yorumu yapıldı.

Sabah: “Meclis'te Evet, Meydanda Hayır” başlığıyla çıkan haberde, “Başörtülü kızlara üniversite eğitimi yolu dün açıldı. Karardan mutsuz olanlar ise meydanlara çıktı” denildi.

Milliyet: “Türban Tartışmaları Türkiye'yi Kutuplara Ayırdı” üst başlığını kullanan Milliyet, “Tehlikeli Bölünme” başlığıyla haberi okurlarına duyurdu. Milliyet, “Sivil toplum kuruluşlarından hukukçulara, iş dünyasından aydınlara, siyasetten ailelere kadar herkesim kendi içinde "türban karşıtları' ve "destekçileri' olarak ikiye bölündü” yorumunda bulundu.

Vatan: Değişiklikle ilgili kaygısını dile getiren diğer bir gazete de Vatan oldu. “Hoşgeldin Kaos” başlığını kullanan gazete, “Türbanla ilgili Anayasa paketi Meclis'ten geçti. YÖK Yasası'na "çene altı' formülü nasıl girecek belirsiz. Rektörler ne yapacağını bilmiyor. Şimdi gözler yargıda” kaygısın dile getirdi.

“REJİM AĞIR YARA ALDI”

Cumhuriyet: Meclisteki oylama yerine Ankara Sıhhiye Meydanı'ndaki protestoyu manşetine taşıyan Cumhuriyet, “Halktan Türbana Hayır” başlığını kullandı. Gazete protestoları, “Türbanın üniversitede serbest bırakılmasını öngören değişiklikleri Meclis'te oylanırken yüz binlerce yurttaş laik Cumhuriyet'e bağlılık mesajı verdi. Sıhhiye Meydanı'nı dolduran yurttaşlar, şeriata karşı ortak mücadele çağrısında bulundular” dedi.

Sözcü: Anayasa değişikliğine karşı çıkan gazetelerden biri de Sözcü oldu. Sözcü, “Meclis Türban Taktı” başlığıyla çıkarken, “AKP-MHP-DTP ittifakı tüm uyarı ve eleştirilere kulak tıkadı ve Cumhuriyet rejimi ağır bir yara aldı. Halk laikliğe büyük darbe indiren düzenlemeyi protesto etmek için sokaklara döküldü” yorumunda bulundu.

“TÜRBANI BIRAK YAĞA BAK”

Akşam: Meclisteki oylama yerine yağ ve bakliyattaki enflasyon rakamlarını manşetine taşıyan gazete, “Türbanı Bırak Yağa Bak” başlığıyla çıktı. “AKP türbanı çözeyim derken yüzde 47'lik oyun asıl kaynağı olan ekonomiyi unuttu. Resmi verilerde yıllık enflasyon yüzde 8.39 görünüyor ama yağ ve bakliyatta zam yüzde yüzleri buluyor” denildi. Anayasa Değişikliği türban oylaması haberi ise manşetin altında “Sokağa rağmen rekor evet” başlığıyla verildi.

Evrensel: Evrensel Gazetesi de “Meclis'te Evet, Sıhhiye'de Hayır” başlığıyla ve “Türbanın üniversitede serbestliğini öngören Anayasa Değişikliği teklifi Meclis'te kabul edilirken, on binlerce kişi Sıhhiye'de türbana hayır dedi” şeklinde okurlarına duyurdu.

“ÖZGÜRLÜĞE REKOR DESTEK”

Zaman: “Başörtüsü Özgürlüğüne Rekor Destek” üst başlığını kullanan Zaman Gazetesi oylamayı, “Meclis Yasağı Kaldırdı” başlığıyla okurlarına duyurdu. Gazete Sıhhiye Meydanı'ndaki mitinge 1. sayfasında yer vermedi.

Taraf: “Gül'ün Onayı Yeter” başlığıyla çıktı. Gazete, “Mecliste ikince kez oylanarak kabul edilen Anayasa Değişikliği Taraf'ın görüştüğü birçok rektöre yetti: Türban serbestisi için başka yasa gerekmez, Gül değişikliği onaylarsa yeter” dedi. Taraf Gazetesi de protesto gösterilerine 1. sayfasında yer vermedi.

Yeni Şafak: “Hukuksuz Yasak Bitiyor” başlığını taşıyan manşet haberde, “Yüksököğretimde başörtüsüne serbestlik getiren Anayasa Değişikliği TBMM Genel Kurulu'nda rekor oyla kabul edildi. CHP ve DSP 15 milletvekili fire verdi” denildi. Değişikliği protesto edenlerin yaptığı mitinge 1. sayfasından yer vermeyen diğer bir gazete de Yeni Şafak oldu.

VAKİT DEĞİŞİKLİĞİ KÖŞKE GÖNDERDİ

Vakit: “Özgürlüğe 411, yasağa 103” başlığıyla, haberi manşetten duyurdu. Gazete, değişiklikle ilgili, “Üniversitelerdeki başörtüsü yasağını sona erdirecek olan Anayasa Değişiklik Teklifi, 550 milletvekili TBMM'de 411 oyla kabul edildi ve Köşk'e gönderildi. CHP'nin Anayasa Mahkemesi'ne götürüleceğini açıkladığı teklifin, Cumhurbaşkanı Gül'ün onayıyla hafta içinde yürürlüğe girmesi bekleniyor” dedi.

Vakit, Sıhhiye'deki protesto gösterisini de ilginç bir başlıkla haberleştirdi. “Önce Meyhane'ye Sonra Mitinge” başlığını kullanan gazete, “laikçi güruh” olarak adlandırdığı protestocuların mitinge gitmeden önce Sakarya Caddesi'nde “kafaları çektikten” sonra mitinge gittiklerini ileri sürdü.

Star: “Türban Baharı” başlığını kullanan gazete, “Başörtüsü yasağına karşı toplamda oluşan mutabakat Meclis'e de yansıdı. Üniversitelerdeki 25 yıllık yasak her beş vekilden dördünün oyuyla kaldırıldı” yorumunda bulundu. Star, protesto gösterilerini 1. sayfadan okurlarına duyurmadı.

Bugün: Değişikliği destekleyen diğer bir gazete de Bugün oldu. Bugün, “Sıra 17. Maddede” başlığıyla çıkarken “Anayasa değişikliği Meclis'te 411 oyla kabul edildi. "Evet' rekoru kırıldı. YÖK Kanunu'nun geçici 17. maddesi de değiştirilirse, üniversitelerin kapısı başörtülü kızlara açılacak” dedi.

Tercüman: Değişikliği, “Meclis'te Uyudular, Sokakta Haykırdılar” başlığıyla haberleştiren gazete, “Türkiye'yi geren türban Meclis'ten vize alırken aynı saatlerde Ankara "Türbana hayır' sloganı ile inledi” yorumunda bulundu.

Yeniçağ: Haberi tarafsız vermeye çalışan gazetelerden biri de Yeniçağ oldu. “Türbanda Son Söz Yargı'ya Kaldı” başlığının kullanıldığı haberde, “Anayasa değişiklik teklifi TBMM Genel Kurulu'nda 103 ret oyuna karşı 411 oyla kabul edildi. CHP ve DSP konuyu yargıya taşıyor” denildi.

Facebook Twitter Yahoo Google Linkedin Stumbleupon Delicious