İçişleri Bakanlığı, Kurban Bayramı tatili süresince kural ihlali yapan sürücüler için denetimlerin artırılacağını açıkladı. Emniyet Genel Müdürlüğü, aşırı hız yapan sürücülere 30 bin liraya kadar ceza uygulayacak ve radar sayısını artırarak denetimleri sıklaştıracak. Karayolları Trafik Kanunu’nda yapılan değişiklikle, kurallara uymayan sürücülere ağır yaptırımlar ve yüksek para cezaları getirildi. Tüm bu önlemlere rağmen, bayram tatillerinde trafik kazalarında büyük artışlar yaşanıyor.
KURBAN BAYRAMI'NDA KURAL İHLALİ YAPAN SÜRÜCÜLERİN TAKİBİ İÇİN EMNİYET
Kurban Bayramı’nda kural ihlali yapan sürücülerin takibi için Emniyet Genel Müdürlüğü, yollardaki radar sayısını artırdı. Aşırı hız nedeniyle kazaların büyük bölümünün gerçekleştiğini göz önünde bulundurarak, İstanbul’dan Ankara’ya giden sürücüler için 51 noktada denetim yapılacak ve 16 noktada radarlı hız kontrolü gerçekleştirilecek. Ayrıca, İstanbul – İzmir güzergahında da 40 ayrı noktada ekipler görev alacak.
MART AYINDA YAPILAN DÜZENLEMELERLE, TRAFİKTE KURALLARA UYMAYAN SÜRÜCÜLERE REKOR
Mart ayında yapılan düzenlemelerle, trafikte kurallara uymayan sürücülere rekor cezalar getirildi. Aşırı hız yapan sürücüler için ceza miktarı 30 bin TL’ye kadar çıkıyor. Hız ihlalinin derecesine göre ehliyete el koyma süreleri de 30, 60 ve 90 gün olarak belirlenmiş durumda. Hız sınırlarını aşan sürücülere ise 2 bin liradan başlayarak artan miktarlarda cezalar uygulanacak.
TRAFİKTE GÜVENLİĞİ SAĞLAMAK AMACIYLA ALINAN BU ÖNLEMLERİN, BAYRAM BOYUNCA
Trafikte güvenliği sağlamak amacıyla alınan bu önlemlerin, bayram boyunca kazaları azaltması hedefleniyor.