Giresun’un Bulancak ilçesindeki Kovanlık beldesinde son günlerde yaşanan yoğun yağışların ardından sabah saatlerinde heyelan meydana geldi. Toprak kaymasının ardından AFAD, jandarma ve belediye ekipleri tarafından geniş güvenlik önlemleri alındı. Heyelan tehdidi altındaki 11 hanede yaşayan yaklaşık 50 kişi güvenlik amacıyla evlerinden tahliye edilerek yakınlarının yanına yerleştirildi. Risk taşıyan mahalle yolu ise tedbir amacıyla ulaşıma kapatıldı.
AŞIRI YAĞIŞLAR HEYELANA NEDEN OLDU
Kovanlık Belde Belediye Başkanı Harun Kalıntaş, bölgede yaptığı incelemelerde aşırı yağışların heyelana neden olduğunu ifade etti. Başkan Kalıntaş, “Son günlerde etkili olan aşırı yağışlar nedeniyle toprak suya doydu ve Değirmenyanı Mahallemizde heyelan meydana geldi. Heyelan nedeniyle 11 evimiz, ahırlar ve grup yolumuz risk altında kaldı. AFAD İl Müdürlüğümüz ve jandarma ekiplerimizle birlikte güvenlik amacıyla 11 hanemizi tahliye ettik. Yolumuzu açtık ancak şu an trafiğe kapalı durumda. Milletvekilimiz Ali Temür de bölgede incelemelerde bulundu. İçişleri Bakanımıza durum iletildi. Giresun Valiliğimiz, Bulancak Kaymakamlığımız ve tüm kurumlarımız süreci yakından takip ediyor. İnşallah kısa sürede gerekli çalışmaları tamamlayacağız” dedi.
RİSKLİ BÖLGEDE GÜVENLİK ÖNLEMLERİ DEVAM EDİYOR
Bölgede heyelan riskine karşı inceleme ve güvenlik çalışmalarının sürdüğü bildirildi.