Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), e-Okul sistemi üzerinde öğretmenlerin “Öğrenci Gelişim Raporu” veri girişlerini tamamlaması için harekete geçti. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında bu yıl uygulamaya konulan yeni sistemde sorumluluklarını yerine getirmeyen öğretmenler zor bir süreçle karşı karşıya kalacak. Bakanlık, veri girişlerini aksatan veya eksik bırakan personelin tespiti için okullara resmi yazılar göndermeye başladı.
SENDİKA KARARLARININ HUKUKİ DAYANAĞI KALMADI
Bazı eğitim sendikalarının gelişim raporu doldurmama yönünde aldığı eylem kararları hukuken geçersiz hale geldi. MEB’in açtığı karşı davayı kazanmasıyla birlikte bu gerekçeyle veri girişi yapmamanın yasal dayanağı kalmadı. Sendika kararlarına bakılmaksızın tüm öğretmenlerin bu görevleri eksiksiz yapması gerekiyor. Aksi durumda oluşacak mağduriyetlerden doğrudan ilgili öğretmenler sorumlu tutulacak.
DİJİTAL TAKİP SİSTEMİ DEVREYE GİRDİ
Kurban Bayramı tatilinin ardından il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri branş bazlı dijital takibe geçti. Tema ve ünite bazlı gelişim raporlarını sisteme işlemeyen öğretmenler e-Okul üzerinden fişlenerek raporlanıyor. Okul yönetimleri de bu takibi yapmamaları durumunda aynı şekilde kayıt altına alınıyor.
UYGULAMALI DERSLER DE KAPSAMDA
Matematik ve Türk dili gibi teorik derslerin yanında müzik, görsel sanatlar ve beden eğitimi gibi uygulamalı ders öğretmenleri de veri giriş zorunluluğuna tabi. Bütün branşlar mercek altına alınırken öğretmenlerin tamamı aynı süreçten geçiyor. Son hafta yaşanabilecek e-Okul kilitlenmeleri bahane olarak kabul edilmeyecek. Okul idareleri eksik girişi olan öğretmenleri hemen uyararak işlemlerin bitirilmesini sağlayacak.