Kahve ve Çayın Kalp Sağlığına Etkisi
Çin ve İsveç’ten bilim insanları tarafından yapılan araştırmaya göre, kahve ve çayda bulunan kafeinin kalp sağlığına iyi geldiği ortaya çıktı. Düzenli olarak kahve ve çay tüketen kişilerde hipertansiyon, felç, diyabet ve koroner kalp hastalığı gibi kardiyometabolik rahatsızlıkların gelişme riski önemli ölçüde azalıyor. Özellikle günde üç fincan kahve ya da beş fincan çay içen katılımcılar, bu hastalıklardan iki ya da daha fazlasına yakalanma riskini yüzde 40’tan fazla düşürdü. Çalışmaya katılan 300 binden fazla kişinin sağlık verileri ortalama 11 yıl boyunca takip edildi.
Kolesterole İyi Geliyor
Araştırmada, kafein tüketenlerin kan testlerinde daha düşük kolesterol ve iyileşmiş insülin direnci belirtileri görüldü. Çin’deki Soochow Üniversitesi’nden epidemiyolog Xujia Lu liderliğindeki ekip, çalışmanın sonuçlarıyla ilgili olarak, “Bu bulgular, orta miktarda kahve veya kafein tüketiminin kardiyometabolik hastalıkların önlenmesinde geniş kapsamlı yararlar sağlayabileceğini gösteriyor” ifadesini kullandı.