Sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektörü işletmeleri için yeni bir destek programı hayata geçiriliyor. Enerji Verimliliği Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı ile enerji yoğunluğunun ve karbon emisyonunun düşürülmesi teşvik edilecek. Program işletmelerin üretim maliyetlerini azaltmayı ve uluslararası rekabet gücünü artırmayı hedefliyor. Düşük karbonlu ekonomiye geçişin hızlandırılması da amaçlanıyor.
KARBON EMİSYONU AZALTAN İŞLETMELER ÖNCELİKLENDİRİLECEK
Türkiye’nin COP31’e ev sahipliği yapacağı 2026 yılına özel karbon emisyonu kriteri ön plana çıkarılacak. Başvurular arasında en fazla azaltım sağlayan işletmeler desteklenecek. Sanayi sektöründen ilk 10 işletme seçilecek. Ticari binalar ve hizmet sektöründen de ilk 10 işletme belirlenecek. Toplam 20 işletmeye nakdi hibe verilecek. İşletmeler başvuru yılındaki enerji giderlerinin yüzde 30’unu hibe olarak alacak.
DESTEK LİMİTİ 18 MİLYON LİRAYI GEÇTİ
Program kapsamında 2026 yılı için üst limit 18 milyon 61 bin 775 lira oldu. Destek tutarı her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenecek. Başvurular e-Devlet entegrasyonlu EVDES sistemi üzerinden yapılacak. Teknik değerlendirme ve doğrulama süreçleri tamamlanacak. Performans kriterlerini sağlayan işletmeler bütçe imkanlarına göre desteklenecek.
YATIRIM VE PERFORMANS BİRLİKTE DESTEKLENECEK
Verimlilik Artırıcı Proje Destek Programı da devam ediyor. Bu programda enerji verimliliği yatırımlarının yüzde 30’una hibe sağlanıyor. Destek tutarı 27 milyon 92 bin 663 liraya kadar çıkıyor. EKA programıyla işletmeler iki aşamada destek almış olacak. Yatırım aşamasında ve yatırım sonrası performansa göre teşvik verilecek.