Öğretmenler sene sonu iş ve işlemleri nedeniyle yoğun bir döneme girdi. Notlar, e-okul kayıtları, sınav kâğıtları ve raporlar derken her yıl olduğu gibi bu yıl da mesai yoğunluğu yaşanıyor. Bazı ilçe milli eğitim müdürlükleri ise öğretmenlerin son hafta iki gün süreyle eğitime alınacağını duyurdu.
MESLEKİ EĞİTİMLER ÖĞRETMENLERİ ZORLUYOR
Eğitimler sabah 09.00’dan akşam 16.00’ya kadar sürecek şekilde planlandı. Öğretmenlerin mesleki gelişimi eğitim kalitesi açısından önemli bir unsur olarak görülüyor. Ancak sene sonu gibi yoğun bir dönemde düzenlenen bu eğitimler motivasyonu olumsuz etkiliyor. Halihazırda ağır iş yükü olan öğretmenlerin yükü daha da artıyor. Mesleki çalışmaların online ortamda yapılması ya da önümüzdeki döneme bırakılması öneriliyor. Sendikaların bu mağduriyetleri bakanlığa iletmesi de büyük önem taşıyor.