Suudi Arabistan Dışişleri Bakan Yardımcısı Velid el-Hureyci, pazartesi günü Dakar’da düzenlenen Afrika Uluslararası Barış ve Güvenlik Forumu kapsamında Senegal Cumhurbaşkanı Bassirou Diomaye Diakhar Faye tarafından kabul edildi. Görüşmede el-Hureyci, Kral Selman ve Veliaht Prens Muhammed bin Selman’ın selamlarını ileterek Senegal ve halkı için sürekli ilerleme ve refah dileklerini aktardı. Faye de Kral Selman ve veliaht prense selamlarını göndererek Suudi Arabistan Krallığı, liderliği ve halkı için daha fazla kalkınma ve esenlik temennisinde bulundu.
SENEGAL VE MORİTANYA İLE İKİLİ İLİŞKİLER ELE ALINDI
El-Hureyci, forum kapsamında ayrıca Senegal Afrika Entegrasyonu, Dışişleri ve Yurtdışındaki Senegalliler Bakanı Cheikh Niang ile bir araya geldi. İki ülke arasındaki ikili ilişkilerin masaya yatırıldığı görüşmede, çeşitli alanlarda iş birliğini güçlendirmenin yolları ile bölgesel ve uluslararası gelişmeler ele alındı. Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Prens Faysal bin Ferhan adına foruma katılan el-Hureyci, etkinlikte aynı gün Moritanya Cumhurbaşkanı Muhammed Veled Şeyh El-Gazvani ile de bir görüşme gerçekleştirdi. Taraflar, Suudi-Moritanya ilişkilerinin yanı sıra bölgesel konuları değerlendirdi. “İstikrar, Entegrasyon ve Egemenlik Karşısında Afrika: Sürdürülebilir Çözümler Nedir?” temasıyla düzenlenen forum, kıtanın karşı karşıya olduğu başlıca zorlukları ele almayı hedefliyor.