Yoğun Alkol Tüketimi Rektum Kanseri Riskini Artırıyor

ABD’DE ARAŞTIRMA: YENİ BULGULAR ALKOL TÜKETİMİNİN KANSER RİSKİNİ ARTIRDIĞINI GÖSTERİYOR

ABD’de gerçekleştirilen 20 yıllık bir araştırma, uzun süre fazla alkol tüketiminin kolorektal kanser, özellikle de rektum kanseri riskini önemli ölçüde artırdığını ortaya koydu. Araştırmanın bulguları, alkolü bırakmış bireylerde kanser riskinin artmadığını ve öncül lezyonların daha az görüldüğünü göstererek, alkol tüketiminin sonlandırılmasının uzun vadede riskleri azaltabileceğine işaret ediyor. Bu çalışma, American Cancer Society’nin hakemli dergisi CANCER’da yayımlandı ve araştırmacılar, National Cancer Institute (NCI) tarafından yürütülen Prostat, Akciğer, Kolorektal ve Over (PLCO) Kanser Tarama Denemesi’ne katılan, başlangıçta kanseri olmayan 88.092 ABD’li yetişkinin verilerini analiz etti. Uzun takip süresinde 1.679 katılımcıya kolorektal kanser tanısı koyuldu.

YOĞUN ALKOL TÜKETİMİ RİSKİ BELİRGİN ŞEKİLDE ARTIRIYOR

Science Daily’de yayımlanan habere göre, mevcut alkol tüketicileri arasında haftada ortalama 14 veya daha fazla içki tüketenler “yoğun tüketici” olarak sınıflandırıldı. Bu grubun, haftada bir içki tüketenlere kıyasla kolorektal kanser riski %25 daha yüksek bulundu. Rektum kanseri riskinin ise %95 artışla neredeyse iki katına çıktığı belirlendi. Ayrıca, uzun yıllar yoğun alkol tüketen bireylerin, sürekli az içenlere kıyasla kolorektal kanser riskinin %91 daha fazla olduğu görüldü. Bununla birlikte, eski içicilerde kolorektal kanser riski artışı saptanmadı ve bu gruptaki bireylerde kanserle ilişkili adenom adı verilen iyi huylu tümörlerin görülme olasılığı da daha düşük bulundu.

ALKOLÜ BIRAKMANIN FAYDALARI VURGULANIYOR

Araştırmacılar, eski içicilere dair verilerin sınırlı olduğunu belirtmelerine rağmen, bu sonuçların alkol bırakmanın sağlığa yararlarını vurguladığını ifade etti. Alkolün vücutta parçalanması sırasında meydana gelen zararlı maddeler ya da alkolün bağırsak mikrobiyotası üzerindeki etkilerinin, artan kanser riskiyle ilişkili olabileceğini belirten uzmanlar, bu süreçlerin kanser gelişimine olan etkilerini netleştirmek amacıyla daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğunu ifade etti. Çalışmanın kıdemli yazarlarından Erikka Loftfield, “Alkol tüketiminin yaşam boyu seyrinin hem kolorektal adenom hem de kolorektal kanser riskiyle ilişkisini inceleyen ilk çalışmalardan biriyiz. Eski içicilerle ilgili veriler sınırlı olsa da riskin hafif içicilere yaklaştığını görmek cesaret verici” değerlendirmesini yaptı.

ÖNE ÇIKAN HABERLER

Emekli Polis, Oğlunu Öldürüp Polisi Aradı

Adana'nın Sarıçam ilçesi Gültepe Mahallesi Elif Su Uludağ Caddesi'nde emekli polis memuru F. Kayhan (52) ile oğlu Ahmet Kaan Kayhan (23) arasında henüz belirlenemeyen bir nedenle tartışma çıktı. Tartışma sırasında Ahmet Kaan Kayhan babasına bıçak ve sopayla saldırmaya çalıştı.

St. Petersburg Forumu Saldırıyla Başladı

St. Petersburg Valisi Aleksandr Beglov, Ukrayna kaynaklı insansız hava araçlarının kentin üç farklı bölgesindeki altyapıyı hedef aldığını duyurdu. Saldırılarda bazı sivillerin yaralandığı ve altyapının hasar gördüğü bildirildi.

Norveç Prensesi’ne Arkadaşlık Teklifi Uzaklaştırma

Avustralya'da 63 yaşındaki David James Cook, Norveç Prensesi Ingrid Alexandra'ya yaklaşmasının yasaklanması için Sydney'deki Newtown Mahkemesi'nde duruşmaya çıkarıldı. Mahkeme, Cook'un prensesin okuduğu üniversite kampüsüne girmesini yasakladı.

Trump, Ankara’daki NATO Zirvesi’ne Katılacak

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, ABD Başkanı Donald Trump'ın 7-8 Temmuz'da Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi'ne katılacağını duyurdu. Rubio, bunun ittifak tarihinin en önemli toplantısı olacağını söyledi.

Tanju Özcan İçin İddianame Hazırlandı

Bolu 3. Ağır Ceza Mahkemesi, 178 sayfalık iddianamenin incelemesini tamamlayarak kabul etti ve Bolu Belediyesi'ne yönelik irtikap soruşturmasında dava sürecini başlattı. Hazine, Vakıflar ve İçişleri Bakanlıkları müşteki kurum oldu.