Milli Eğitim Bakanlığı, İklim Değişikliği Eylem Planı 2026-2030 kapsamında çevre bilincini ve sürdürülebilirliği toplumun tüm kesimlerine yaymayı hedefliyor. Halk Eğitimi Merkezleri Bilişim Ağı üzerinden dijital çevre eğitimleri verilecek. Planla toplumsal iklim mücadelesi kapasitesinin artırılması amaçlanıyor.
HEMBA PLATFORMUYLA DİJİTAL ÇEVRE EĞİTİMİ BAŞLIYOR
Farklı hedef gruplarına yönelik etkileşimli dijital içerikler geliştirilecek. Su verimliliği seferberliği kapsamında özel içerikler platforma eklenecek. Kurumlarda Çevre Yönetim Sistemi yaygınlaştırılacak.
KURS PROGRAMLARI GÜNCELLENİYOR
Mevcut halk eğitimi programları güncel ihtiyaçlara göre revize edilecek. Bilimsel veriler ışığında çevre ve iklim temalı içerikler tamamen yenilenecek. MEB protokoller kapsamındaki başarılı projeleri tanıtacak.
MAVİ YEŞİL OKUL YAYGIN EĞİTİME TAŞINIYOR
Enerji Dostu Mavi Yeşil Okul Etiketi Programı halk eğitimi merkezlerinde uygulanacak. Enerji verimliliği yüksek uygulamalara geçilecek. Su tasarrufu önlemleri artırılacak ve atık yönetimi titizlikle takip edilecek.
SİFIR ATIK VE SU VERİMLİLİĞİ İÇİN ÖDÜLLÜ YARIŞMA DÜZENLENECEK
Sıfır atık yaklaşımı toplumsal bir refleks haline getirilecek. Su verimliliği bilincini artırmak için ulusal ve yerel düzeyde etkinlikler yapılacak. Ödüllü yarışmalar ile farkındalık oluşturulacak.