Yoğun Alkol Tüketimi Rektum Kanseri Riskini Artırıyor

Yeni bir araştırma, Amerika Birleşik Devletleri’nde yetişkinleri 20 yıl boyunca gözlemleyerek, uzun süreli yüksek miktarda alkol tüketiminin kolorektal kanser riskini, özellikle de rektum kanseri riskini artırdığını ortaya koydu. Araştırma sonuçları, alkolü bırakmanın, kanser riskini artırmadığını ve öncül lezyonların daha az görüldüğünü ortaya koyarak alkolün bırakılmasının uzun vadede riskin azalmasına katkı koyabileceğini de işaret ediyor. Çalışma, American Cancer Society’nin hakemli yayını olan CANCER dergisinde yayımlandı. Araştırmacılar, National Cancer Institute (NCI) aracılığıyla yürütülen Prostat, Akciğer, Kolorektal ve Over (PLCO) Kanser Tarama Denemesi’ne katılan, başlangıçta kanser teşhisi almamış 88.092 yetişkinin verilerini inceleyerek bulgulara ulaştı. Yaklaşık 20 yıllık süreçte 1.679 katılımcıda kolorektal kanser tanısı ortaya çıktı.

YOĞUN ALKOL TÜKETİCİLERİN RİSKİ ARTMAKTADIR

Science Daily’de yer alan verilere göre, mevcut alkol tüketicileri arasında haftada 14 veya daha fazla kadeh içki tüketenler “yoğun tüketici” olarak tanımlandı. Bu yoğun tüketicilerin, yaşam boyu ortalaması haftada bir içki tüketenlere göre kolorektal kanser riskinin %25 daha fazla olduğu belirlendi. Rektum kanseri riski ise %95 artış ile neredeyse iki katına çıkmaktadır. Yetişkinlik süresince içme alışkanlıkları değerlendirildiğinde, uzun yıllar boyunca yoğun şekilde alkol tüketen bireylerin kolorektal kanser riskinin, sürekli az içenlere kıyasla %91 daha yüksek olduğu saptandı. Eski içiciler için ise kolorektal kanser riski artmadı ve bu gruptaki kansere dönüşebilen adenoma yani iyi huylu tümörlerin görülme olasılığının da düşük olduğu belirlendi. Araştırmacılar, eski içicilerle ilgili verilerin sınırlı olduğunu, fakat elde edilen sonuçların alkol kullanımını bırakmanın faydasına dair güçlü bir gösterge sunduğunu vurguladı.

BİYLOJİK MEKANİZMA İNERESİ

Araştırmaya dair ifade edilen bulgular, alkolün vücutta dönüşümü sırasında ortaya çıkan zararlı maddelerin ya da alkolün bağırsak mikrobiyotası üzerindeki etkilerinin artan kanser riskiyle bağlantılı olabileceğini gösteriyor. Ancak bu süreçlerin kanser gelişimini ne denli etkilediğini belirlemek üzere daha fazla araştırma yapılması gerektiği de vurgulanıyor. Çalışmanın kıdemli yazarlarından Erikka Loftfield, “Alkol tüketiminin yaşam boyu seyrinin hem kolorektal adenom hem de kolorektal kanser riskiyle ilişkisini inceleyen ilk çalışmalardan biriyiz. Eski içicilerle ilgili veriler sınırlı olsa da riskin hafif içicilere yaklaştığını görmek cesaret verici” şeklinde bir yorumda bulundu.

ÖNE ÇIKAN HABERLER

Okul Saldırıları Komisyonunda Siber Zorbalık Uyarısı

Şanlıurfa ve Kahramanmaraş'taki okul olayları ve çocukların dijital risklerini araştırmak için kurulan komisyon, Yusuf Beyazıt başkanlığında toplandı. Toplantıda konuşan Prof. Dr. Emel Şerife Baştürk önemli veriler paylaştı.

Emekli Polis, Oğlunu Öldürüp Polisi Aradı

Adana'nın Sarıçam ilçesi Gültepe Mahallesi Elif Su Uludağ Caddesi'nde emekli polis memuru F. Kayhan (52) ile oğlu Ahmet Kaan Kayhan (23) arasında henüz belirlenemeyen bir nedenle tartışma çıktı. Tartışma sırasında Ahmet Kaan Kayhan babasına bıçak ve sopayla saldırmaya çalıştı.

St. Petersburg Forumu Saldırıyla Başladı

St. Petersburg Valisi Aleksandr Beglov, Ukrayna kaynaklı insansız hava araçlarının kentin üç farklı bölgesindeki altyapıyı hedef aldığını duyurdu. Saldırılarda bazı sivillerin yaralandığı ve altyapının hasar gördüğü bildirildi.

Norveç Prensesi’ne Arkadaşlık Teklifi Uzaklaştırma

Avustralya'da 63 yaşındaki David James Cook, Norveç Prensesi Ingrid Alexandra'ya yaklaşmasının yasaklanması için Sydney'deki Newtown Mahkemesi'nde duruşmaya çıkarıldı. Mahkeme, Cook'un prensesin okuduğu üniversite kampüsüne girmesini yasakladı.

Trump, Ankara’daki NATO Zirvesi’ne Katılacak

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, ABD Başkanı Donald Trump'ın 7-8 Temmuz'da Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi'ne katılacağını duyurdu. Rubio, bunun ittifak tarihinin en önemli toplantısı olacağını söyledi.